fredag 25 maj 2018

Syndabocken - Sofie Sarenbrant

Titel: Syndabocken 
Författare:
Sofie Sarenbrant
Språk:
Svenska 
Serie:
Emma Sköld #6
Antal sidor:
377
Utgiven:
Maj 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
En inbrottsvåg drar genom den välbärgade Stockholmsförorten Bromma, och tjuvarnas metoder blir allt värre. När ett mord på en tonårspojke skakar idyllen kopplas Emma Sköld in på fallet. Är det ett villainbrott som har gått snett?


Misstankarna riktas mot städerskan som hittade den mördade pojken. Eller är det den baltiske gästarbetaren som grips på bar gärning under ett inbrott? Fast besluten om att lösa fallet tar Emma saken i egna händer och försätter därigenom både sig själv och andra i livsfara.

Kommentarer:
Syndabocken är den sjätte boken i serien om Emma Sköld och jag har inte läst alla de tidigare böckerna i serien utan jag började med Tiggaren som är den femte boken men det var inga problem med att börja med den boken eftersom böckerna är fristående även om jag har tänkt att jag skulle vilja läsa böckerna i ordning, men nog om det.

Jag gillade karaktärerna speciellt huvudkaraktären Emma, som var så stark och självständig  och hon kändes så trovärdig och de gjorde även alla andra karaktärerna. Det är något med Sarenbrants språk och skrivsätt för det går aldrig att sluta läsa hennes böcker förens de är utlästa, och det var precis så med Syndabocken också.

Syndabocken tyckte jag var snäppet bättre än Tiggaren och den var väldigt spännande och fartfylld  redan från första sidorna och sedan ville jag inte sluta läsa. Handlingen var också väldigt oförutsägbar, och jag var verkligen inte beredd på slutet!

Syndabocken bjöd på en spännande och fartfylld läsning och nu längtar jag bara efter att få läsa mer av Sofie Sarenbrant!

Betyg 8/10


Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...