söndag 11 mars 2018

Warcross - Marie Lu

Titel: Warcross 
Författare:
Marie Lu
Språk:
Engelska
Serie:
Warcross #1
Antal sidor:
368
Utgiven:
September 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
For the millions who log in every day, Warcross isn’t just a game—it’s a way of life. The obsession started ten years ago and its fan base now spans the globe, some eager to escape from reality and others hoping to make a profit. Struggling to make ends meet, teenage hacker Emika Chen works as a bounty hunter, tracking down players who bet on the game illegally. But the bounty hunting world is a competitive one, and survival has not been easy. Needing to make some quick cash, Emika takes a risk and hacks into the opening game of the international Warcross Championships—only to accidentally glitch herself into the action and become an overnight sensation.

Convinced she’s going to be arrested, Emika is shocked when instead she gets a call from the game’s creator, the elusive young billionaire Hideo Tanaka, with an irresistible offer. He needs a spy on the inside of this year’s tournament in order to uncover a security problem . . . and he wants Emika for the job. With no time to lose, Emika’s whisked off to Tokyo and thrust into a world of fame and fortune that she’s only dreamed of. But soon her investigation uncovers a sinister plot, with major consequences for the entire Warcross empire.

Kommentarer:
Warcross är första boken Marie Lus nya serie och jag har gillat de jag har läst av henne tidigare och handlingen lät så bra så jag hade ganska höga förväntningar på Warcross och den levde verkligen upp till dem!
Jag trodde att Warcross skulle påminna lite om Ready Player One och den är lite lik men ändå helt annorlunda.

Handlingen var spännande och full av twister och action och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända! Actionscenerna var också jättebra beskrivna. 
Det är mycket teknologi och jag tyckte att det var så intressant med själva Warcross spelet!

Jag älskade karaktärerna, Hideo, Asher, Hammie och framfört allt huvudkaraktären Emika som var så smart, rolig, och så teknisk på alla vis, och hon hade dessutom regnbågsfärgad hår och det är väldigt häftigt.
Jag hade velat lära känna vissa karaktärerna lite mer men det hoppas jag att man får göra i nästa bok.
Något annat jag gillade var att boken utspelar sig i Tokyo och miljöbeskrivningarna var toppen!

Warcross var så spännande framfört allt slutet, och jag längtar efter att bok två ska komma ut för jag måste få läsa mer!

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...