lördag 6 januari 2018

These Broken Stars - Amie Kaufman & Megan Spooner

Titel: These Broken Stars 
Författare:
Amie Kaufman & Megan Spooner
Språk:
Engelska
Serie:
Starbound #1
Antal sidor:
384
Utgiven:
December 2013







Beskrivning från Goodreads:
Luxury spaceliner Icarus suddenly plummets from hyperspace into the nearest planet. Lilac LaRoux and Tarver Merendsen survive – alone. Lilac is the daughter of the richest man in the universe. Tarver comes from nothing, a cynical war hero. Both journey across the eerie deserted terrain for help. Everything changes when they uncover the truth. 

The Starbound Trilogy: Three worlds. Three love stories. One enemy.

Kommentarer:
These Broken Stars är första boken i The Starbound trilogin och jag har varit nyfiken på den här serien ett tag då jag hörde att den skulle likna Titanic fast att det utspelar sig i rymden och det tyckte jag stämde bra.

Jag tyckte att boken började väldigt bra och de korta kapitlen gjorde också att den var ganska snabbläst och jag fastnade för karaktären Tarver på en gång!
Lilac var också väldigt underhållande att läsa om och hennes karaktärsutveckling var så härlig att få läsa om.
Dessutom tyckte jag romansen var så fin.
I mitten på boken tyckte jag däremot att tempot var ganska långsamt och sedan var det vissa händelser mot slutet som jag inte riktigt förstod mig på och höll med om vilket gjorde att betyget sänktes lite men i det stora hela var det en bra bok och jag tror ändå att jag vill fortsätta med serien.

Betyg 6,5/10

4 kommentarer:

  1. Jag kom inte riktigt överens med denna boken heller. Men den är väldigt vacker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,omslaget är hur fint som helst! :) Har du tänkt fortsätta med serien?

      Radera
    2. Nej, jag gav upp den faktiskt.

      Radera
    3. Okej, det är kanske lika bra om du inte gillade den så mycket :) Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, så vi får se :)

      Radera

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...