fredag 13 oktober 2017

Bokmässan 2017

Här kommer några bilder ifrån årets bokmässa!
(bilden är tagen precis innan stängning så det var mycket mer folk på dagen) 
Det var som sagt första gången jag var där och det var en rolig upplevelse men jag var faktiskt inte beredd på att det skulle vara så pass mycket folk.  
Det var så roligt att se många författare i verkligheten, även om jag inte hade kollat upp så mycket innan jag åkte dit (eftersom det var första gången ville jag mest gå runt och titta och inte känna så mycket stress)så jag visste inte vilka författare som skulle vara där så nästa år ska jag vara lite mer förberedd. Jag blev lite besviken på att vi missade Sophie Kinsella, men man kan inte hinna med allt. 

Det var också väldigt roligt att träffa några andra bokbloggar också! Här är Elin och Siri.
Det var säkert flera av er andra där också men som jag tyvärr missade eftersom det var så mycket folk...



Jag köpte faktiskt bara fyra böcker på bokmässan och det var Min mormor hälsar och säger förlåt och Och varje morgon blir vägen hem längre och längre, båda av Fredrik Backman. 
Vi träffade Fredrik Backman och fick böckerna signerande och det var väldigt roligt. Jag var tyvärr lite för feg för att ta bild med honom, men nästa år ska jag vara lite modigare. 
Dessutom fick man en jättefin t-shirt där det står Björnstad på. 

Alice muggen köpte jag från The English Bookshop och den fina tygpåsen fick jag från Bookmark förlags monter och den är så fin!
Viskningar från fantastisk gränd fick vi gratis från författaren Sofie Poulsen. 
Dessas två böcker kostade bara 25 kr styck så då kunde jag inte låta bli. 
Piraterna i huset intill av Jonny Duddle
Rosornas krig av Conn Iggulden (som Elin har läst och gillade!) 

Det absolut roligaste var att jag äntligen fick träffa och umgås med Elin! Hon har skrivit ett sådant fint inägg på sin blogg som ni hittar här 
Vi har chattat med varandra väldigt länge, kompisläst flera böcker tillsammans och vi hade så roligt tillsammans nu när vi träffades! Det var länge sedan som jag skrattade så mycket. 
(den nedre bilden visar hur roligt vi hade!)
På fredagen gick vi och fikade och sedan blev det en tur till SF bokhandeln i Göteborg. Vi gick runt länge och tittade och min man var så snäll som orkade med två boknördar på samma gång! Han gick runt och tittade på alla Doctor Who sakerna så han hade inte så tråkigt tror jag. 
Det blev såklart några böcker köpta också, och alla var på rekommendation av Elin.
These Broken Stars av Amie Kaufman & Meagan Spooner
The Diabolic av S.J Kingaid
Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elgren
(och den var signerad av båda två)
Jag kunde inte heller låta bli att köpa en funko pop av  Luna Lovegood!

Det var verkligen några bra dagar i Göteborg, även om vi blev instängda på bokmässan på lördag eftermiddagen (pågrund av demonstrationen) så vi kunde inte åka hem förens på kvällen men det gick bra ändå  för vi fick sitta och fika några timmar, och jag hoppas att jag kommer kunna åka dit nästa år också!



8 kommentarer:

  1. Ja man ser att ni hade det trevligt :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina inköp! :) Hörde att det aldrig varit så lite folk på bokmässan som i år.... Men då kändes det tydligen ändå som en del. ^^
    Science fiction bokhandeln i Göteborg är sååååå mysig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja det var verkligen mycket folk, då vill jag nästan inte veta hur det brukar vara om det var lite folk i år, haha. Ja det var hur mysigt som helst på SF bokhandeln! :)

      Radera
  3. Aww vad gullig du är!! ^_^ hoppas att vi kan ses snart igen! och en träff på nästa års bokmässa är ett måste ;) och en stor eloge till Markus för hans enorma tålamod med oss haha xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är gullig! :D Ja, nu kommer vi ju ha en ny tradition med bokmässan och SF bokhandeln ;) Men jag hoppas vi kan ses någon gång innan dess för det blir långt att vänta ett helt år :O
      Haha jag håller med, Markus var verkligen tålmodig ;D

      Radera
    2. Haha ja och vilken awesome tradition det kommer att bli ;) Ja de måste vi jueee! Det är kanske där Londonresan kommer in då? ;)

      Radera
    3. Ja! Vi måste börja spara pengar! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...