lördag 1 juli 2017

Månadssammanfattning: Juni 2017

Läst i juni: 
Och så var det bara en - Agatha Christie (ej med på bild) 
Talon - Julie Kagawa (ljudobok) 
Ramona Blue - Julie Murphy (ljudbok) 
Bokea: Inredning till döds - Grady Hendrix 
Alice´s Adventures in Wonderland - Lewis Carroll (omläsning) 
Något du inte vet att jag vet - Birgitta Bergin 
Our Dark Duet - Victoria Schwab 
The Skylighter - Becky Wallace 
Eliza and her Monsters - Francesca Zappia 
Elantris - Brandon Sanderson 
The Summer I Turned Pretty - Jenny Han 
Andra sommaren- Ann Brashares (omläsning) 
Tredje sommaren -Ann Brashares (omläsning)
Fjärde sommaren - Ann Brashares (omläsning)
The Darkest Minds - Alexandra Bracken 
The Mark of Athena - Rick Riordan 
The Winners Curse - Marie Rutkoski (omläsning) 

Antal lästa böcker: 17
Antal engelska böcker: 11
Antal svenska böcker: 6
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 3
Antal omläsningar: 5
Antal ljudböcker: 2
Avslutade serier: 2
Påbörjade serier: 2

Bästa boken: 
Elantris av Brandon Sanderson! 
Favorit: 

Sämsta boken:
Månades överraskning: 
Och så var det bara en av Agatha Chrisite!
Månadens besvikelse: -
Snyggast omslag: 

Kommentarer: Efter att ha läst så mycket i maj så trodde jag inte att det skulle bli så mycket läst i juni men jag hade visst helt fel! Jag tycker att jag lyckades blanda genren lite, (alltså inte bara läsa fantasy) och det blev också många omläsningar vilket är väldigt roligt, och alla böckerna var dessutom bra! Förutom Elantris och Eliza and Her Monsters så tyckte jag väldigt mycket om Our Dark Duet, The Darkest Minds,The Summer I Turned Pretty och Och så var det bara en
Nu ska jag bara försöka skriva recensioner på alla dessa böcker... 
Jag tror inte att det kommer bli lika många böcker lästa i juli men det gör inget för jag är så glad över att jag fick så mycket läst både i maj och juni! 

Vilken var den bästa boken du läste i juni? 


2 kommentarer:

  1. Oj, du har hunnit med en hel del. Vad kul! Skulle vilja läsa mer av Sanderson men får se när det blir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja, det blev många fler än jag trodde! :) Jag kan verkligen rekommendera hans böcker, hoppas du plockar upp en någon gång :)

      Radera

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...