måndag 22 maj 2017

The Duff - Kody Keplinger

Titel: The Duff 
Författare:
Kody Keplinger
Språk:
Engelska
Serie:
-
Antal sidor:
280
Utgiven:
September 2010














Beskrivning från Goodreads:
Seventeen-year-old Bianca Piper is cynical and loyal, and she doesn’t think she’s the prettiest of her friends by a long shot. She’s also way too smart to fall for the charms of man-slut and slimy school hottie Wesley Rush. In fact, Bianca hates him. And when he nicknames her “the Duff,” she throws her Coke in his face. 

But things aren’t so great at home right now, and Bianca is desperate for a distraction. She ends up kissing Wesley. Worse, she likes it. Eager for escape, Bianca throws herself into a closeted enemies-with-benefits relationship with him.
Until it all goes horribly awry. It turns out Wesley isn’t such a bad listener, and his life is pretty screwed up, too. Suddenly Bianca realizes with absolute horror that she’s falling for the guy she thought she hated more than anyone.

Kommentarer:
The Duff är en bok som jag hade hört mycket gott om och den visade sig vara bättre än vad jag trodde att den skulle vara!
Jag trodde att det skulle vara en ljus och fluffig contemprery men
handlingen visade sig vara lite mörkare och hade lite mer djup än vad jag trodde samtidigt som den i visa stunder var så mysig också så det var en bra blandning.

Jag gillade karaktärerna för alla kändes väldigt trovärdiga och det var jag glad över.
Bianca framstod som väldigt stark men hon hade egentligen inget bra självförtroende och jag gillade att hon var så ironisk och snäsig, men jag blev lite fursterad över att hon ville prata med sina vänner när de verkade vara så omtänksamma.
Wesley hade jag lite problem med i början men när man väl lärde känna honom så tyckte jag om honom med och jag gillade att Bianca och hans relation gick från hat till kärlek då det är alltid är så underhållande på något sätt.

The Duff blev en positiv överraskning och som även hamnar bland mina favoriter och jag ser fram emot att läsa mer av Kody Keplinger i framtiden!

Citat:
“Your sense of humor needs some work, then,' Wesley suggested. 'Most girls find my jokes charming.
''Those girls must have IQs low enough to trip over.” 

Betyg 8,5/10

4 kommentarer:

  1. Är lite nyfiken på den själv. Kul att läsa dina tankar. Är ännu mer lässugen nu :)

    SvaraRadera
  2. Älskar Kody Keplingers böcker. A Midsummer's Nightmare är min favorit, så rekommenderar den verkligen. Har du sett filmen The DUFF förresten? Inte alls särskilt lik boken så, mycket mer komedi och fluff. Men ändå fantastiskt bra (vilket är jäkligt ovanligt). ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer verkligen vilja läsa mer av henne, kanske ska beställa hem A Midsummer´s Nightmare då :) Ja jag såg filmen för något år sedan (visste inte att den var baserad på en bok, hehe) och tyckte att den var bra! Nu när jag har läst boken är det ju som du säger att den var egentligen inte alls lik boken men ändå bra :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...