tisdag 20 december 2016

Nyårslöftestaggen

Den här taggen gjorde jag förra året och jag tänkte att den är nog lika rolig att göra igen och många av svaren från förra året har jag faktiskt lyckats med i år vilket känns väldigt roligt.

Här mina svar!

1. En klassiker jag lovar att läsa:
Jane Eyre av Charlotte Bronte.


2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta:
Det finns så många, men några av dem är, The Winners Trilogy av Marie Rutkoski, The Heros of Olympus av Rick Riordan, The Remnat Chroncles av Mary E. Pearson, Mistborn av Brandon Sanderson



3. En bokserie jag lovar att påbörja:
, The Riyria Revelations av Michael J. Sullivan, Mythos Aadamy av Jennifer Estep, The Nevernight  Chronicle av Jay Kristoff

  

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av:
Finns många i svaren ovanför men nämner ändå Sarah Beth Durst och Ruta Sepetys

5. En bok jag lovar att läsa om:
Det finns många som jag vill läsa om men den senaste tiden har jag velat läsa om The Lunar Chronicles!


6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska:
Jag skulle vilja försöka läsa mer av svenska författare då jag sällan gör det, räknas det?

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa:
Jag vill verkligen läsa Saga av Brian K Vaguhan och även Nimona av Noelle Stevenson.

 

8. En novell jag lovar att läsa:
Maybe Not av Colleen Hoover kanske?

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa
Salt to the Sea av Ruta Sepetys.
10. En länge ägd oläst bok jag lovat att läsa
Det här blir samma svar som förra året, jag ska verkligen försöka att läsa Främlingen av Diana Gabaldon som har stått och väntat väldigt länge i bokhyllan. 

11. En debut jag lovar att läsa
Daughter of the Pirate King av Tricia Levenseller 


12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans
Lumatere Chronicles av Melina Marchetta.

 


13. Tagga någon!
Jag taggar ingen för många gjorde den här taggen förra året men vill du göra den igen eller för första gången så gör det! 

6 kommentarer:

  1. Ge dig på Diana Gabaldons Främlingen, för den är så otroligt bra. Sen behöver du kanske inte ge dig på hela serien, men första boken är definitivt läsvärd!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller tummarna för att den äntligen ska bli läst under 2017 :)

      Radera
  2. Jag tänker också göra om den här taggen snart. Tror jag lyckades med alla punkter utom två det här året. :) Superglad att se Mythos Academy på din lista! Bästa serien! :) <3 Sarah Beth Durst är ju superbra, och jag tycker absolut att du måste ge the Lumatere Chronicles en till chans. Så värd det! Lycka till. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men samma här, var nog tre stycken på listan som jag inte klarade, men en väldigt rolig tagg :) Jag ser fram emot dina svar igen! :) Jag köpte nyligen hem första boken i Mythos Academy hoppas den inte kommer ligga oläst alltför länge ;D

      Radera
  3. Jag lånade denna också och svarade! Diana Gabaldon finns med på mina löften med. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gjorde den, ska kika in på dina svar :) Hehe jag hoppas Främlingen blir läst, den var på min lista förra året och blev inte av så nu hoppas jag verkligen den blir läst i år :)

      Radera

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...