måndag 19 september 2016

Book haul

Förra veckan fick jag hem två böcker och två väldigt fina målarböcker som jag tänkte visa upp. 


Throne of Glass målarboken som är så fin! Jag vet däremot inte om jag kommer våga måla i den, hehe. Den andra är en Alice i underlandet målarbok som också är väldigt fin, och den har jag börjat måla i lite. Det är väldigt roligt att sitta och måla och t.ex. lyssna på musik eller en bra ljudbok. 


Sedan fick jag två recensionsexemplar som är så tacksam för! Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren i en ny utgåva som är illusterad av Katsuyo Kondo, ett stort tack till Raben & Sjögren
Jag har aldrig läst Ronja förut så det ska bli väldigt roligt, och jag älskar det nya omslaget! 
Sedan fick jag även hem Hord av Ann Aguirre är den sista delen i Razorland trilogin som jag verkligen ser fram emot att läsa! Ett stort tack Modernista för den! 
När jag öppnade boken fick jag en väldigt roligt överraskning också, jag hittade ett litet citat från mig och jag blev så glad! 


Det var alla böcker den här gången, har du läst någon av dessa? Och brukar ni måla i målarböcker? Jag tar gärna emot tips på lite andra målarböcker om ni har några :) 

6 kommentarer:

  1. Har provat en sådan där målarbok (eller det var en massa vykort som satt ihop i en liten bok) en gång och efter två minuter och inte ha kunnat hålla mig innanför linjerna var det inte roligt längre. Fantastiskt tålamod! ;) Nja, det var nog inget för mig bara, det var så pyttesmå fält man skulle måla. Kanske provar igen någon gång men jag föredrar att läsa. :)
    Har förresten läst ut Throne of Glass nu och jag gillade den väldigt mycket. Kommer garanterat fortsätta med serien! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag kan tänka mig att det är inte är så roligt när det är så smått ;) Alice målarboken var så bra för det var ganska stora fält, så det var lättare att hålla sig innan för linjerna :P Åh vad roligt att du gillade Throne of Glass! Crown of Midnight är en av mina favoriter i serien så jag hoppas du kommer tycka om den! :)

      Radera
  2. Jag har några målarböcker, men det var ett tag sedan jag målade nu, måste börja igen :)

    SvaraRadera
  3. Jag har läst Hord på engelska. Det är en av mina favoritböcker. Och en sanslöst bra serieavslutning, hoppas du gillar den. :) Throne of Glass målarboken ser så fin ut. Jag måste också ta och köpa mig ett ex snart. :) I övrigt så kan jag tipsa om målarboken Sagolikt, som min fina kollega Emelie Lidehäll Öberg har illustrerat. Älskar alla hennes bilder (och tror att jag har lagt upp den i nån book haul på bloggen). :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillade den så mycket! Jag hoppas jag också gör det :) Ja men just det, jag tror jag kommer ihåg en book haul med den målarboken, ska absolut kolla upp den :)

      Radera

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...