lördag 6 augusti 2016

Två minirecensioner

Titel: Since You Been Gone 
Författare:
Morgan Matson
Språk:
Engelska
Serie:
-
Antal sidor:
449
Utgiven:
Maj 2014















Beskrivning från Goodreads:
It was Sloane who yanked Emily out of her shell and made life 100% interesting. But right before what should have been the most epic summer, Sloane just…disappears. All she leaves behind is a to-do list.

On it, thirteen Sloane-inspired tasks that Emily would normally never try. But what if they could bring her best friend back?

Apple picking at night? Okay, easy enough.

Dance until dawn? Sure. Why not?

Kiss a stranger? Um... 

Emily now has this unexpected summer, and the help of Frank Porter (totally unexpected), to check things off Sloane's list. Who knows what she’ll find?

Go skinny-dipping? Wait...what?

Kommentarer:
Morgan Matson är en författare som jag nästan bara har hört gott om och jag har velat läsa någon av hennes böcker ett bra tag, och jag är så glad över att äntligen har gjort det för jag förstår helt klart varför många gillar hennes böcker!

Karaktärerna var väldigt härliga allihopa och jag kunde relatera ganska mycket till Emily  eftersom jag kände igen mig själv i henne en hel del.
 Jag gillade även att Emliy utvecklades och började våga mycket mera pågrund av listan, och att hon började ta mera plats men utan att det för mycket, det var en härlig utveckling att få följa!

Kortfattat så var Since You Been Gone en härlig och somrig läsupplevelse med fokus på vänskap och att hitta sig själv och jag kommer definitivt att läsa något mer av Morgan Matson snart!

Betyg 8/10




Titel: City of Glass
Författare:
Cassandra Clare
Språk:
Engelska
Serie:
The Mortal Instruments #3
Antal sidor:
506
Utgiven:
Mars 2009















Beskrivning från Goodreads:
To save her mother's life, Clary must travel to the City of Glass, the ancestral home of the Shadowhunters - never mind that entering the city without permission is against the Law, and breaking the Law could mean death. To make things worse, she learns that Jace does not want her there, and Simon has been thrown in prison by the Shadowhunters, who are deeply suspicious of a vampire who can withstand sunlight.

As Clary uncovers more about her family's past, she finds an ally in mysterious Shadowhunter Sebastian. With Valentine mustering the full force of his power to destroy all Shadowhunters forever, their only chance to defeat him is to fight alongside their eternal enemies. But can Downworlders and Shadowhunters put aside their hatred to work together? While Jace realizes exactly how much he's willing to risk for Clary, can she harness her newfound powers to help save the Glass City - whatever the cost?

Kommentarer:
City of Glass är den tredje boken i The Mortal Instruments och den är absolut min favorit i serien hittils!

Precis som de andra två böckerna i serien så gick City of Glass väldigt fort att läsa och ibland var den nästan omöjlig att lägga ner.
Handlingen var spännande och karaktärerna blir bara mer och mer intressanta att läsa om och jag gillar allihopa mer för varje bok i serien man läser.
 Clary fortsätter att utvecklas och växa som person, Jace är ju bara för härlig, och Simon fortsätter vara en av mina favoriter. Det enda är att jag vill få läsa mer om Magnus!

Även om City of Glass hade kunnat avsluta serien på ett bra sätt så ser jag fram emot att få läsa de andra böckerna i serien för jag är inte redo att lämna världen än! 

Betyg 8,5/10 

2 kommentarer:

  1. Since you've been gone vill jag verkligen läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var väldigt bra, hoppas du kommer gilla den du väljer att läsa den! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...