torsdag 2 juni 2016

Månadssammanfattning: Maj 2016



Då var dags att sammanfatta maj och böckerna som jag läste i maj var:
A Court of Mist and Fury - Sarah J. Maas
Ormens Skugga - Rick Riordan 
The Sea of Monsters - Rick Riordan (ljudbok)
The Titant´s Curse - Rick Riordan
The Battle of the Labyrinth - Rick Riordan
The Last Olympian - Rick Riordan
The Runaway King - Jennifer A. Nielsen 
Tiggaren - Sofie Sarenbrant 
Den unga eliten - Marie Lu
The Way of Kings part 2 - Brandon Sanderson
Words of Radiance part 1 - Brandon Sanderson
Livet efter dig - Jojo Moyes 
Antal läsa böcker: 11
På svenska: 4
På engelska: 7
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 3
Antal kortisar (under 200 sidor): - 
Antal ljudböcker:
Antal avslutade serier: 2
Antal påbörjade serier: 1

Bästa boken: Jag läste två böcker som faktiskt fick 10/10 och det var både The Way of Kings och A Court of Mist and Fury, båda var helt fantastiska! 




Sämsta boken: - 

Månadens överraskning: 



Månades besvikelse:

Snyggast omslag: 

Jag tycker att alla omslagen till Brandon Sanderson böcker är hur fina som helst! 

Kommentarer: Maj blev en väldigt bra läsmånad faktiskt, och jag är nöjd med att ha läst 11 böcker och lyssnat på en ljudbok, speciellt eftersom tre av böckerna var tegelstenar, och alla böckerna var riktigt bra! Den här månaden läste jag också böcker av tre av mina favoritförfattare, nämligen Sarah J. Maas, Brandon Sanderson och Rick Riordan, vilket var  riktigt roligt! 

Under juni månad hoppas jag på att avlutade några serier, och jag vill väldigt gärna läsa Words of Radiance part 2 av Brandon Sanderson och The Star-tocuhed Queen som inte blev läst under maj som jag hade hoppats på. 
Sedan ser jag verkligen fram emot att se filmatiseringen av Livet efter dig för boken var väldigt bra! 

                                         Vilken bok ser du mest fram emot att läsa i juni? 

2 kommentarer:

  1. ACOMAF! <3 Och jag blir väldigt sugen på att läsa The Way of Kings nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa så mycket kärlek till ACOMAF :) Åh hoppas du ger den boken en chans, den är såå otroligt bra!! :)

      Radera

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...