torsdag 19 maj 2016

Falling Kingdoms - Morgan Rhodes

Titel: Falling Kingdoms 
Författare:
Morgan Rhodes
Språk:
Engelska
Serie:
Falling Kingdoms #1
Antal sidor:
412
Utgiven:
December 2012















Beskrivning från Goodreads:
In the three kingdoms of Mytica, magic has long been forgotten. And while hard-won peace has reigned for centuries, a deadly unrest now simmers below the surface.

As the rulers of each kingdom grapple for power, the lives of their subjects are brutally transformed... and four key players, royals and rebels alike, find their fates forever intertwined. Cleo, Jonas, Lucia, and Magnus are caught in a dizzying world of treacherous betrayals, shocking murders, secret alliances, and even unforeseen love.

The only outcome that's certain is that kingdoms will fall. Who will emerge triumphant when all they know has collapsed?

It's the eve of war.... Choose your side.

Kommentarer:
Falling Kingdoms är första boken i en serie som jag har hört mycket positivt om och jag har velat läsa den ett bra tag, och jag kan glatt säga att den levde upp till mina förväntningar! 
Det jag gillade mest med Falling Kingdoms är hela världen med alla riken, och karaktärerna, och det är ganska många. I början hade jag lite problem med att hålla reda på alla, men efter ett tag gick det bättre, det var även hjälpsamt med karaktärslistan som fanns med.
Jag gillade Cleo mest av alla, och minst var Magnus. Vad jag har förstått så är Magnus en ganska populär karaktär i serien men jag gillade honom inte ett dugg!
Det ska bli intressant om min åsikt kommer ändras när jag fortsätter med serien eller inte.

Falling Kingdoms innehåller mycket action, spänning och man visste inte heller vem som skulle överleva vissa strider… Det är något som jag
både gillar och ogillar på samma gång.


Jag längtar efter att få läsa fortsättningen på den här serien väldigt mycket, för det var definitivt en härlig start! Gillar du fantasy så kan jag verkligen rekommendera Falling Kingdoms!

Citat:
“Allow your heart to have faith no matter what. It's what will give you strength in troubled times.”

Betyg 8/10 

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du tyckte om den. Magnus är min favoritkaraktär, och jag lovar att du kommer att förstå varför i senare böcker. ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var väldigt bra! :) Haha okej, det ska bli väldigt intressant att ta reda på varför ;P

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...