torsdag 3 mars 2016

Unravel Me - Tahereh Mafi

Titel: Unravel Me 
Författare:
Tahereh Mafi
Språk:
Engelska
Serie:
Shatter Me #2
Antal sidor:
461
Utgiven:
Februari 2013
Förlag: HarperCollins














Beskrivning från Goodreads:
Juliette has escaped to Omega Point. It is a place for people like her—people with gifts—and it is also the headquarters of the rebel resistance.

She's finally free from The Reestablishment, free from their plan to use her as a weapon, and free to love Adam. But Juliette will never be free from her lethal touch.
Or from Warner, who wants Juliette more than she ever thought possible.

In this exhilarating sequel to Shatter Me, Juliette has to make life-changing decisions between what she wants and what she thinks is right. Decisions that might involve choosing between her heart—and Adam's life.

Kommentarer:
Unravel me är uppföljaren till Shatter me som var en av mina favoriter förra året, och jag blev inte besviken på Unravel me då jag tyckte att den var riktigt bra och spännande.
Efter jag läste klart Shatter me var jag väldigt nyfiken på Warner, så jag bestämde mig för att läsa Destory me som är en novell ur hans perspektiv, och jag kan säga att jag är glad över att jag läste den för den innehöll bland annat lite bakgrundsinformation om honom vilket gjorde att jag fick lite förståelse för varför han beter sig som han gör, 
och jag kan säga att han är en av mina favoritkaraktärer helt klart! 
En anna karaktär som jag tyckte väldigt mycket om Kenji.
Kenji är precis en sådan vän som man vill ha, en som är omtänksam, och alltid ställer upp och dessutom är han väldigt underhållande.
Juliette utvecklas också som person i Unravel me och jag gillade henne lite mer än i Shatter me. 
Däremot tycker jag fortfarande inte alls om Adam av någon anledning, han känns ganska platt och tråkig. 
Tahereh Mafis skrivsätt fortsätter som i Shatter me vara helt fantastiskt, och även om Unravel me är en ganska lång bok på 460 sidor så gick den så snabbt att läsa, och jag tror att mycket beror på skrivsättet.

Jag ser verkligen fram emot att läsa den avslutande delen i serien, Ignite Me och jag kommer nog inte kunna vänta särskilt länge eftersom Unravel Me slutade så spännande!

Citat:
“Books are easily destroyed. But words will live as long as people can remember them.”

Betyg 8,5/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...