söndag 20 mars 2016

The Assassin´s Curse och The Pirate´s Wish - Cassandra Rose Clarke

Titel: The Assassin´s Curse
Författare:
Cassandra Rose Clarke
Språk:
Engelska
Serie:
The Assassin´s Curse #1
Antal sidor:
298
Utgiven:
Oktober 2012







Beskrivning från Goodreads:
Ananna of the Tanarau abandons ship when her parents try to marry her off to another pirate clan. But that only prompts the scorned clan to send an assassin after her. When Ananna faces him down one night, armed with magic she doesn't really know how to use, she accidentally activates a curse binding them together.

Kommentarer:
Pirater och lönnmördare kändes som en spännande bladning och det var det också!
The Assassin´s curse var ett spännande och underhållande äventyr, och jag gillade varje del av boken.
Jag gillade både Ananna och Naji, speciellt Naji även om jag blev lite frustrerad på honom ibland.
Den gick väldigt fort att läsa eftersom den inte ens är 300 sidor men jag gillade varje del av den, och direkt efter att jag hade läst klart den började jag med the Pirate´s Wish som är fortsättningen.

Betyg 8/10 


Titel: The Pirate´s Wish
Författare:
Cassandra Rose Clarke
Språk:
Engelska
Serie:
The Assassin´s Curse #2
Antal sidor:
330
Utgiven:
Juni 2013








Beskrivning från Goodreads:
After setting out to break the curse that binds them together, the pirate Ananna and the assassin Naji find themselves stranded on an enchanted island in the north with nothing but a sword, their wits, and the secret to breaking the curse: complete three impossible tasks. With the help of their friend Marjani and a rather unusual ally, Ananna and Naji make their way south again, seeking what seems to be beyond their reach.

Unfortunately, Naji has enemies from the shadowy world known as the Mists, and Ananna must still face the repercussions of going up against the Pirate Confederation. Together, Naji and Ananna must break the curse, escape their enemies — and come to terms with their growing romantic attraction.

Kommentarer:
I uppföljaren och den avslutade delen till the assassins´curse fortsätter resan för Ananna och Naji och de fortsätter att hamna i olika situationer på deras äventyr.
Vi får även träffa en av mina favoritkaraktär, ett kattliknande djur med skorpion svans (manticore heter det på engelska) som var så underhållande och ett härligt tillskott helt klart.

Jag tyckte att Ananna betedde sig lite omoget i vissa situationer och de störde jag mig på en del, men förutom de gillade jag henne och även Naji.
Jag hade gärna velat ha ett annat slut bara, men annars tycker jag att båda böckerna var riktigt bra! Rekommenderas till alla som vill ha ett spännande äventyr med både pirater, en lönnmördare, magi och såklart lite kärlek!

Betyg 8/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...