måndag 21 maj 2018

Restore Me - Tahereh Mafi

Titel: Restore Me 
Författare:
Tahereh Mafi
Språk:
Engelska
Serie:
Shatter Me #4
Antal sidor:
448
Utgiven:
Mars 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Juliette Ferrars thought she'd won. She took over Sector 45, was named the new Supreme Commander, and now has Warner by her side. But she's still the girl with the ability to kill with a single touch—and now she's got the whole world in the palm of her hand. When tragedy hits, who will she become? Will she be able to control the power she wields and use it for good?



Kommentarer:
Restore Me är en av mina mest efterlängtade boksläpp för i år och äntligen är den här och den är utläst.

Jag valde att läsa om de första böckerna i serien innan jag läste Restore Me och det var så roligt att få läsa om dem, även om jag inte tyckte lika mycket om första boken, men nog om det.

Det är väldigt svårt att säga något om handlingen utan att spoilia något men boken utspelar sig tre månader efter den tredje boken Ignite Me. Det var lite långsammare stunder men det gjorde ingenting eftersom jag älskar karaktärerna så mycket och det var så roligt att få läsa om dem igen. Framför allt Warner och Kenji som är mina favoriter.
Vi fick även träffa några nya karaktärer som jag ser fram emot att få läsa mera om i nästa bok. 

Restore Me var jättebra och nu längtar jag bara efter nästa bok i serien!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...