torsdag 17 maj 2018

De andra - Nils-Petter Löf

Titel: De andra 
Författare:
Nils-Petter Löf
Språk:
Svenska
Serie:
Sovande krigare #1
Antal sidor:
363
Utgiven:
November 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Vad är det egentligen som händer i Ånge?

En ung kvinna avlider under gåtfulla omständigheter och besynnerliga varelser rör sig i skogarna. De levandes värld kommer allt närmare en kaotisk tillvaro, präglad av död och förstörelse. I drömmarna kan de som har förmågan besöka den sovande världen, men dörren går åt två håll.


Ska de andra återigen få besöka de vaknas värld?

Kommentarer:
De andra är första boken i en urban fantasy serie som utspelar sig i Norrland, vilket kändes väldigt lockande då det är två saker som jag brukar tycka om.

Jag är tyvärr lite kluven till den här boken då jag tyckte att handlingen hade bra potential och jag gillade idén med de två världarna, en drömvärld och den vakna världen, och hur de var sammankopplade.
 Det var väldigt intressant och fantasifullt men däremot så fastnade jag inte för någon av karaktärerna och ibland tyckte jag inte att språket flöt på så bra. Det gällde framfört allt dialogerna mellan karaktärerna som jag upplevde var lite overkliga på något sätt.

De andra var en bok som hade bra potential men som jag tyvärr inte fastande för, vilket känns tråkigt för jag trodde att jag skulle gilla den, men den kan säkert uppskattas mer av andra!

Betyg 4/10

Tusen tack till författaren och Whip media för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...