tisdag 10 april 2018

Vei - Sara Bergmark Elfgren

Titel: Vei - bok 1
Författare:
Sara Bergmark Elfgren, Karl Johnsson (illustratör)
Språk: Svenska
Serie:
Vei #1
Antal sidor:
160
Utgiven:
Mars 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
En kvinna flyter medvetslös i havet. Hon hittas av vikingar på jakt efter Jotunheim, jättarnas rike. Kvinnan heter Vei och hon blir snart indragen i ett blodigt spel mellan jättar, asagudar och människor. Vei – bok 1 är första boken i en episk fantasyberättelse inspirerad av nordisk mytologi.

Kommentarer:
Vei är första volymen i vad jag tror ska bli en serie och handlingen var både intressant och spännande och jag gillade att boken är inspirerad av nordisk mytologi!
Tecknarstilen fastnade jag för på en gång, det var så fint och färgglatt.
Karaktärerna gillade jag också, speciellt huvudkaraktären Vei.

Vei bjöd på ett härligt fantasy äventyr och jag längtar efter bok två!

Betyg 7/10
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...