tisdag 24 april 2018

Simon vs the Homo Sapiens Agenda - Becky Albertalli

Titel: Simon vs the Homo Sapiens Agenda 
Författare:
Becky Albertalli
Språk:
Engelska
Serie:
Creekwood #1
Antal sidor:
303
Utgiven:
April 2015
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Sixteen-year-old and not-so-openly gay Simon Spier prefers to save his drama for the school musical. But when an email falls into the wrong hands, his secret is at risk of being thrust into the spotlight. Now Simon is actually being blackmailed: if he doesn’t play wingman for class clown Martin, his sexual identity will become everyone’s business. Worse, the privacy of Blue, the pen name of the boy he’s been emailing, will be compromised.

With some messy dynamics emerging in his once tight-knit group of friends, and his email correspondent with Blue growing more flirtatious every day, Simon’s junior year has suddenly gotten all kinds of complicated. Now, change-averse Simon has to find a way to step out of his comfort zone before he’s pushed out—without alienating his friends, compromising himself, or fumbling a shot at happiness with the most confusing, adorable guy he’s never met.

Kommentarer:
Simon vs the Homo Sapiens Agenda är en bok som alla verkligen älskar, och framförallt Elin, och hon har tjatat på mig hur länge som helst att jag måste läsa den och till slut gjorde jag det.

Jag hade väldigt höga förväntningar eftersom jag bara har hört att den är helt fantastisk och boken var verkligen bra!
Handlingen var så charmig och mysig och jag älskade att det fanns mycket humor för det var flera gånger som jag skrattade.
Handlingen påminde mig också lite om filmen A Cinderella Story som är en av mina favoritfilmer så det var självklart ett plus.

Jag älskade karaktärerna , speciellt Simon. Hans berättarröst och humorn var bara så bra och dessutom var Simon  en riktigt Harry Potter nörd och så älskade han kakorna oreos (som är de bästa kakorna som finns, bara så att ni vet).
Leah var en annan karaktär som jag tyckte så mycket om och jag är så glad över att det kommer en bok om henne väldigt snart.

Simon vs the Homo Spaiens Agenda var hur gullig och mysig som helst och jag är så glad över att jag äntligen har läst den!

Citat:
“What's a dementor?"
I mean, I can't even. "Nora, you are no longer my sister."
"So it's some Harry Potter thing," she says.” 

“Really, though, there are only two kinds of weather: hoodie weather and weather where you wear a hoodie anyway.”

Betyg 8,5/10

2 kommentarer:

  1. YAAAAAS! säger ju att du borde lyssna på alla mina boktips för att jag alltid har rätt på vilka böcker du kommer gilla!!!! :D ^_^ and also.... väntar fortfarande på att du skall läsa WONDER och BÖLA ÖGONEN UR DIG! :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know! Men nu MÅSTE du läsa klart Mistborn!! :) Haha, ja jag ska läsa den med ;D

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...