onsdag 7 mars 2018

Sanningen - Harlan Coben

Titel: Sanningen 
Författare:
Harlan Coben
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
368
Utgiven:
Januari 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Före detta stridspiloten Maya Stern ser en otänkbar bild fångas av den digitala babyvakten: hennes tvååriga dotter Lily leker med sin pappa Joe – som blivit brutalt mördad två veckor tidigare …

Mayas liv skakas om ytterligare när det framkommer att det finns ett samband mellan det olösta mordet på hennes syster Claire och Joes död. För att hitta svaret på gåtorna måste Maya ta itu med djupa hemligheter från det förflutna, men några gör allt för att sanningen ska förbli dold.


Sanningen är en intensiv thriller, fylld av karaktäristiska Coben-kännetecken som nagelbitande spänning och överraskande vändningar. Kan du verkligen tro på det du ser med dina egna ögon?

Kommentarer:
Sanningen blev min första bok av Harlan Coben men jag kommer definitivt att vilja läsa mera av honom för jag blev positivt överraskad över hur mycket jag tyckte om Sanningen!

Jag gillade huvudkaraktären Maya väldigt mycket, hon var så stark och orädd och det faktum att hon var en veteran var väldigt intressant. Jag hade gärna fått veta ännu mer om hennes militära bakgrund för det var väldigt intressant.
Det var flera av de andra karaktärerna som jag också tyckte om.
Det var mycket spänning genom hela boken och det gjorde att jag inte kunde sluta läsa för jag vile hela tiden veta vad som skulle hända.
Dessutom  överraskade slutet mig totalt, jag var verkligen inte bredded på det slutet!

Sanningen var en riktigt bladvändare och jag ser fram emot att läsa mera av Coben i framtiden!

Betyg 8/10

Tusen tack till Bookmark förlag recensionsexemplaret! 

2 kommentarer:

  1. Kul att du också gillade den! Näe, det slutet var inte att leka med och precis som du läser jag gärna mer Coben i framtiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid roligt när man blir positivt överraskad :) Hoppas hans andra böcker är minst lika bra :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...