onsdag 7 februari 2018

Bambi - Mons Kallentoft & Markus Lutteman

Titel: Bambi 
Författare:
Mons Kallentoft & Markus Lutteman
Språk:
Svenska
Serie:
Herkulesserien #3
Antal sidor:
389
Utgiven:
Juni 2016 

Finns hos: Bokus/Adlibris 






Beskrivning från Goodreads:
Synen som möter poliserna på ön är surrealistisk: överklassungdomar tycks ha utfört hedonistiska riter som slutat i blodbad. När ytterligare ett kollektivt självmord inträffar står polisen fortfarande utan ett spår.

För första gången på länge verkar kriminalinspektör Zack Herrys liv vara på rätt köl. Men en mardrömslik personlig tragedi drabbar honom och allt ställs på ända.

Samtidigt tror han sig kunna lösa självmordsfallen - om han bara lyckas följa de små rosa pillren med Bambi på.

Kommentarer:
Bambi är den tredje boken i Herkulesserien och jag är lite kluven till den här boken faktiskt. Jag tyckte att första boken var bra, andra boken tyckte jag var väldigt bra men Bambi var tyvärr inte något för mig.

Handlingen i Bambi var väldigt mörk och det var så mycket hemsekter och blodiga scener och det blev lite för mycket för min smak. Jag är ingen van deckarläsare och det här är en väldigt populär serie och jag förstår ändå varför många gillar de här böckerna men för mig blev det som sagt lite för mycket av det brutala. Handlingen var ändå stundvis väldigt spännande och boken gick väldigt fort att läsa.

Karaktärerna har man fått lära känna mer och mer och jag tyckte mer om Zack i den här boken än de tidigare eftersom han har vuxit mycket som person. Flera av de andra karaktärerna har man också fått lära känna ännu mer och det är alltid trevligt.

Bambi var tyvärr ingen bok för mig men jag ville ändå hela tiden veta hur allt skulle gå så därför får den ett svagt gillar, men jag vet inte om jag kommer fortsätta med serien eller inte, jag vill ändå veta  vad som kommer hända men jag är ganska kluven, så vi får se helt enkelt.

Betyg 5/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...