torsdag 5 oktober 2017

Månadssammanfattning: September 2017

Läst i september: 
Saga vol 2 - Brian K Vaughan 
The House of Hades - Rick Riordan
Sista riket - Brandon Sanderson (omläsning) 
Uppstigningens brunn del 1 - Brandon Sanderson (omläsning fast på svenska) 
Uppstigningens brunn del 2 - Brandon Sanderson (omläsning fast på svenska)
Tower of Dawn - Sarah J Maas 
Made You Up - Francesca Zappia 
Clockwork Prince - Cassandra Clare (ljudbok) 
Det växte ett träd i Brooklyn del 2 - Betty Smith 
Kanske är det allt du behöver veta - E. Lockhart (ej med på bild) 
The Selection - Kira Cass (ej med på bild) 
The Fil-In Boyfriend - Kasie West (ej med på bild)
Ps I Like You - Kasie West (ljudbok) 

Antal lästa böcker: 13
Antal svenska böcker: 5
Antal engelska böcker: 8
Antal ljudböcker: 2
Antal omläsningar: 3
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 5
Antal kortisar (under 200 sidor): 1
Avslutade serier: 0
Påbörjade serier: 1
Bästa boken: Även fast jag tyckte att boken var en aning för lång så är ändå detta en av mina favorit serier, så månades bästa bok blir Tower of Dawn av Sarah J Maas (jag räknar inte med omläsningar men om jag gjorde det hade Sista riket eller Uppstigningens brunn varit de bästa böckerna) 
Favorit: 

Månadens överraskning: 
Månades besvikelse: 
Det var ingen bok som jag blev besviken på, och det är ju bra! 

Kommentarer: 
Jag är väldigt nöjd med hur läsningen gick i september då jag läste flera tegelstenar. Sedan är det alltid roligt att läsa om sina favorit böcker och det var mycket roligt att läsa om de första två böckerna i Mistborn trilogin av Brandon Sanderson och jag tyckte om dem ännu mer och det trodde jag inte var möjligt! 




4 kommentarer:

  1. Jag tänkte jag å att läsa så många böcker på en månad som är i samma serie, men nu var de omläsning :) har funderat på dessa, men de har ju några sidor, tror du att jag skulle gilla dem? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du Mistborn? :) Om du tycker att serien verkar intressant så skulle jag absolut ge dem en chans. jag fullkomligt älskar dem och kan rekommendera dem på både engelska och svenska :)

      Radera
    2. Ja precis :) jag tror jag provar att läsa den första på svenska isf :)

      Radera
    3. Ja, gör det! Jag hoppas att du kommer att gilla den :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...