lördag 5 augusti 2017

Månadssammanfattning: Juli 2017


Läst i juli:
Walking dead vol 1 : Dead Gone By - Robert Kirkman 
Saga vol 1 - Brian K Vaghuan 
The Star-Touched Queen - Roshani Chokshi
The Winners Crime - Marie Rutkoksi 
The Upside of Unrequited - Becky Albertalli 
Styx märke - Hanna Blixt 
Svarta damen - Hanna Blixt 
Posion Study - Maria V Snyder
When Dimple Met Rishi - Sandya Manon 
Isla and the Happily Ever After - Stephanie Perkins 
We´ll Always Have Summer - Jenny Han 
It´s Not Summer Whithout You - Jenny Han
Ready Player One - Ernest Cline 
En liten hattaffär på hörnet - Maria Conlon-McKenna 
Rouge - Julie Kagawa (ljudbok)
Soldier - Kagawa (ljudbok)
Run Baby Run - Nicky Cruz 
Six of Crows - Leigh Bardugo (omläsning) 
Crooked Kingdom - Leigh Bardugo 

Antal lästa böcker: 19
Antal engelska böcker: 16
Antal svenska böcker: 3
Antal ljudböcker: 2
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 1
Antal kortisar (under 200 sidor): 4
Antal omläsningar: 1
Avslutade serier:
Påbörjade serier: 4
Bästa boken: 
Crooked Kingdom av Leigh Bardugo! 
Favorit: Ready Player One blev månades favorit, den var verkligen bra! 
Sämsta boken: - 
Månades överraskning: Jag blev förvånad över att jag tyckte så mycket om Saga! 
Månades besvikelse: Tyvärr levde inte The Star-Touched Queen upp till mina förväntningar, men omslaget är det inget fel på. 

Snyggast omslag: 
Många av böckerna har  väldigt fina omslag men jag tycker ändå att Svarta damen har något extra. 

Kommentarer: Hur lyckades jag med att läsa 19 böcker den här månaden? Okej några böcker var  väldigt korta men iallafall. Jag är inte van vid att ha ett sådant bra läsflyt men det är väldigt roligt. Förutom Crooked Kingdom så tyckte jag väldigt mycket om, When Dimple Met Rishi, Run Baby Run och Poison Study och några fler. Det kommer komma recensioner på flera men jag ligger lite efter (som vanligt). 
 Vi får se om augusti kommer bjuda på lika bra läsning, men jag är otroligt nöjd med julis läsning kan man säga. 

Vilken var den bästa boken du läste i juli? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...