måndag 31 juli 2017

Soldier - Julie Kagawa

Titel: Soldier 
Författare:
Julie Kagawa
Språk:
Engelska
Serie:
Talon #3
Antal sidor:
380
Utgiven:
April 2016














Beskrivning från Goodreads:
The price of freedom is everything.

When forced to choose between safety with the dragon organization Talon and being hunted forever as an outcast, Ember Hill chose to stand with Riley and his band of rogue dragons rather than become an assassin for Talon. She’s lost any contact with her twin brother, Dante, a Talon devotee, as well as Garret, the former-enemy soldier who challenged her beliefs about her human side.

As Ember and Riley hide and regroup to fight another day, Garret journeys alone to the United Kingdom, birthplace of the ancient and secret Order of St. George, to spy on his former brothers and uncover deadly and shocking secrets that will shake the foundations of dragons and dragonslayers alike and place them all in imminent danger as Talon’s new order rises.

Kommentarer:
Soldier är tredje boken i Talon serien och det är nog min favorit i serien och jag tycker också att ljudböckerna blir bara bättre och bättre!
Jag vet inte vad det är med den här serien men serien är verkligen så beroendeframkallande på något sätt.
Handlingen var väldigt spännande och händelserik, och jag tycker bara mer och mer om karaktärerna. Detta är även en av de få gångerna som jag inte stör mig på att det är ett triangeldrama och då har författaren verkligen lyckats!
Slutet gjorde mig väldigt nervös så jag behöver läsa nästa bok nu på en gång!

Betyg 8/10

4 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med dig om att de är beroendeframkallande! Och slutet på den här boken ... vad säger man? Jag får nog helt enkelt fira nästa veckas semester med att läsa Legion. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får inte nog av böckerna :) Jag har börjat lyssna på Legion och jag gillar den än så länge (men det är jag inte förvånad över) så jag hoppas du kommer tycka om den med :) Passar nog utmärkt att börja semestern med den!

      Radera
  2. Tack för tipset. Ett slut som gör en nyfiken på nästa bok är ju toppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, hoppas du väljer att läsa första boken, Talon någon gång! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...