tisdag 11 juli 2017

Our Dark Duet - Victoria Schwab

Titel: Our Dark Duet 
Författare:
Victoria Schwab
Språk:
Engelska
Serie:
Monsters of Verity #2
Antal sidor:
510
Utgiven:
Juni 2017














Beskrivning från Goodreads:
THE WORLD IS BREAKING. AND SO ARE THEY.

KATE HARKER isn't afraid of monsters. She hunts them. And she's good at it.

AUGUST FLYNN once yearned to be human. He has a part to play. And he will play it, no matter the cost.

THE WAR HAS BEGUN.

THE MONSTERS ARE WINNING.

Kate will have to return to Verity. August will have to let her back in. And a new monster is waiting—one that feeds on chaos and brings out its victims' inner demons.

Which will be harder to conquer: the monsters they face, or the monsters within

Kommentarer:
Our Dark Duet är andra boken i Monsters of Verity duologin och jag tyckte väldigt mycket om This Savage Song även om den inte var min absoluta favorit men jag var ändå väldigt intresserad av att läsa Our Dark Duet och jag tyckte att den var hur bra som helst och en otroligt bra avslutning på serien! 

Jag gillade karaktärerna en aning mer i den här boken, både Kate som var både tuff och modig men också visade en mjukare sida och August som hade svårt att veta vem han var och vad han trodde på.  Båda två hade bra karaktärsutvecklingar och jag brydde mig mycket om dem. Även bi-karaktärerna var intressanta.

Handlingen var precis som i första boken spännande, mörk på ett annorlunda sätt och full av monster som man fick lära sig mer om vilket jag tyckte om. 
Jag gillade både språket och skrivsättet för sidorna bara flög förbi, så jag förstår varför så många gillar Schwabs skrivsätt och jag kommer vilja läsa mer av henne i framtiden. 

Slutet var otroligt bra, även om det samtidigt krossade mitt hjärta litegrann men ändå så var det så bra, och jag kan verkligen rekommendera både This Savage Song och Our Dark Duet!

Citat:
“There were two kinds of monsters, the kind that hunted the streets and the kind that lived in your head. She could fight the first, but the second was more dangerous. It was always, always, always a step ahead.”

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...