söndag 25 juni 2017

MID-YEAR BOOK FREAKOUT TAG - 2017

Jag har sett den här taggen lite överallt på youtube och Elin gjorde också den så jag blev sugen på att göra den jag med. Jag kan nämna redan nu att jag inte kan bara välja en bok till ett svar för det är alldeles för svårt... 

1. Best book you’ve read so far in 2017.
Oj vad svårt! Jag har läst så många böcker som jag har gillat väldigt mycket…   
Om jag måste välja så blir det två stycken och det är The Hero of Ages och Elantris av Brandon Sanderson. Någon som är förvånad över att hans böcker de bästa som jag har läst? 














2. Best sequel you've read so far in 2017.
Det går inte att bara välja en så det får bli fyra stycken som jag har älskade allihopa. A Court of Wings and Ruin av Sarah J. Maas, Etched in Bone av Anne Bishop, Firefight av Brandon Sanderson & Gemina av Amie Kaufman & Jay Kristoff 



3. New release you haven't read yet, but want to.
When Dimple Met Rishi av Sandya Manon. 














4. Most anticipated release for the second half of the year.
Jag har gjort ett inlägg med några av böckerna som jag ser fram emot att läsa som finns här, men för att nämna en så blir det Oathbringer av Brandon Sanderson. 













5. Biggest disappointment.
Tyvärr är det Mörk Ängel av Laini Taylor för jag trodde att jag skulle tycka om den så mycket men den levde inte upp till mina förväntningar. 











6. Biggest surprise.
Caraval av Stephanie Garber! 












7. Favourite new author. (Debut or new to you)
Victoria Schwab, Tricia Levenseller, Robin Roe, Angie Thomas, Ruta Septetys & Francesca Zapia  är alla författare som jag har tyckt om och vill läsa mera av. 

8. Newest fictional crush.
Väljer istället att nämna ett favoritpar och det får bli Percy och Annabeth för jag älskar dem tillsammans! 












9. Newest favourite character.
Inej från Six of Crows, Hanna från Gemina, Alosa från Daughter of the Pirate King & Jest från Heartless! 

10. Book that made you cry.
Gråter nästan aldrig men A List of Cages och The Fault in Our Stars var väldigt känslosamma. 

11. Book that made you happy.
Wires and Nerve av Marissa Meyer 













12. Most beautiful book you've bought so far this year (or received)
Det är utan tvekan Crooked Kingdom av Leigh Bardugo! 












13. What books do you need to read by the end of the year
Crooked Kingdom, Warbreaker, Nevernight och många fler!

4 kommentarer:

  1. Jest <333 och Brandon Sanderson! Måste också göra den här taggen ju, den var kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är Jest underbar? :D Ja men gör den du med, ska bli roligt att se dina svar! :)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, den var rolig att göra! Gör den du med, vore kul att läsa dina svar :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...