torsdag 18 maj 2017

Firefight - Brandon Sanderson

Titel: Firefight 
Författare:
Brandson Sanderson
Språk:
Engelska
Serie:
Reckoners #2
Antal sidor:
432
Utgiven:
Januari 2015














Beskrivning från Goodreads:
Babylon Restored, formerly Manhattan, may give David answers. Ruled by the mysterious High Epic, Regalia, David is sure Babylon Restored will lead him to what he needs to find. And while entering another city oppressed by a High Epic despot is a gamble, David's willing to risk it. Because killing Steelheart left a hole in David's heart. A hole where his thirst for vengeance once lived. Somehow, he filled that hole with another Epic—Firefight. And he's willing to go on a quest darker, and more dangerous even, than the fight against Steelheart to find her, and to get his answers.

Kommentarer:
Firefight är andra boken i Reckoners serien och jag tyckte att den var lika bra som Steelheart om inte snäppet bättre!

Handlingen var toppen, det var mycket spänning och action och jag gillade att det utspelade sig i en annan stad.
Boken gick även väldigt fort att läsa eftersom de korta kapitlen gjorde att den var väldigt svår att sluta läsa. 
Karaktärerna gillade jag mer än i första boken och jag tycker att David utvecklades och han var så charmig med alla sina dåliga metaforer som fortfarande fick mig att le.
Megan tyckte jag också mer om och jag tyckte att hon och Davis passade utmärkt tillsammans.

Firefight var en riktig bra uppföljare och nu vill jag bara läsa Calamity på en gång!

Citat:
“As she’d left, I’d glanced at her gun.
This time, when she’d pointed it at me, she’d flicked the safety on. If that wasn’t true love, I don’t know what was.”

“My name is David Charleston.
I kill people with super powers.” 

Betyg 9/10

2 kommentarer:

  1. Sista citatet ger mig rysningar! :) Älskar också den här boken. Hoppas du kommer att tycka om Calamity med. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja det sista citatet är helt klart hur bra som helst! :) Jag har faktiskt redan läst Calamity och tyckte väldigt mycket om den med, hela serien är helt fantastisk! :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...