torsdag 25 maj 2017

City of Fallen Angels - Cassandra Clare

Titel: City of Fallen Angels 
Författare:
Cassandra Clare
Språk:
Engelska
Serie:
The Mortal Instruments #4
Antal sidor:
435
Utgiven:
April 2011














Beskrivning från Goodreads:
To love is to destroy... 

The Mortal War is over, and Clary Fray is home in New York, excited about all the possibilities before her. She's training to become a Shadowhunter and - most importantly of all - she can finally call Jace her boyfriend. But her happiness has come at a price...

Kommentarer:
City of Fallen Angels är den fjärde boken i The Mortal Instruments och jag tyckte mycket om City of Glas och tyckte ändå att den slutade bra så jag var lite osäker på om jag skulle tycka om City of Fallen Angels men det hade jag inte behövt oroa mig för jag tyckte mycket om den!

Jag gillar verkligen alla karaktärerna mer för varje bok eftersom man får lära känna dem bättre.
Simon är fortfarande en stor favorit och Isabelle fick även ta lite mer plats och det gillade jag för jag har börjat gilla mer också.

Handlingen var en aning långsam i början men sedan blev det mer och spännande och sedan kom slutet med en riktigt cliffhanger så nu vill jag läsa nästa bok men innan det blir att läsa Clockwork Prince men efter den är läst så kommer jag dyka ner i City of Lost Souls!

Citat:
“No. That's Clary; shes's my best friend." Simon pocketed his phone. "And she has a boyfriend. Like, really, really, really has a boyfriend. The nuclear bomb of boyfriends. Trust me on this one.”

Betyg 8/10

2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade den! :) Jag älskar Cassandra Clares böcker, även om de ibland blir lite sega. Näst på tur för mig står nya "Lord of Shadows". :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev förvånad över att jag gillade den så mycket faktiskt :) Spännande med Lord of Shadows, hoppas du gillar den! Det känns som jag aldrig komma ikapp med alla hennes böcker men någon gång så kanske det blir så ändå ;)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...