lördag 27 maj 2017

Book Haul

Nu var det ett tag sedan jag visade upp lite nya böcker som har dykt upp här hemma, så nu blir det book haul! 


Några recensionsexemplar som jag har fått hem den senaste tiden är:

Markus av Trolyrien - Joseph A. Davis , tack till författaren och Pärlan förlag
Bakom din rygg - Sofie Sarenbrant, tack till Bookmark förlag! Denna är redan läst och recension finns här för den som är intresserad. 


Något du inte vet att jag vet - Birgitta Bergin, tack till Bokfabriken
Bokea: Inredning till döds - Grady Henrix, tack till Calidris Förlag


The Hate U Give - Angie Thomas. Redan läst och älskade den! 
The Upside of the Unrequited - Becky Albertali (från förra månades OwlCrate som det aldrig blev av att jag visade upp) 


Fyndade dessa från Bokus lagerrensning: 
Amulett volym 2 & 3. Redan läst dem på svenska men gillade dem så mycket och när de fanns biliga på engelska så tvekade jag inte att beställa hem dem. 
The Inquisition - Taran Matharu. Jag har inte läst första boken i serien än men när den var så billig och sedan älskar jag omslaget så nu hoppas jag att jag kommer tycka om serien. 


Från SF bokhandeln blev de dessa fina böcker nämligen The Infernal Devices som består av: 
Clockwork Angel
Clockwork Prince & Clockwork Princess av Cassandra Clare 


Årets mest efterlängtade bok är äntligen här och redan utläst
A Court of Wings and Ruin - Sarah J. Maas 


Beställde även en till box från OwlCrate och temat var: Comic Explosion 
Det som fanns i var: 
En Funko Pop figur,  jag fick Harley Quinn!
Penna med olika färger
En liten sak med kan sätta på en dragkedja (zipper puller) 
Doftljus: Wonderwoman 
Godis med kaffe smak 
Ett smakprov från Image Comics, Afar 
Boken var:
Eliza and Her Monsters av Francesca Zappia och man fick som alltid med ett brev från författaren och en signerad "bookplate" 

Jag älskar OwlCrate och var väldigt nöjd med den här boxen också. Nu får det nog vänta ett tag till nästa för frakten är ändå ganska dyr tyvärr. 


Det var alla böcker som jag tänkte visa upp nu. Jag har gjort några fynd på secondhand butiker också så det kommer nog snart. 

Har du läst någon av dessa och vad tyckte du isåfall? 

6 kommentarer:

  1. Det var en del det, kul! Har inte läst någon av dem faktiskt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja det var mer än jag trodde :) Hoppas på att de inte ligger olästa för länge, det händer så lätt ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Vad bra, ser fram emot att läsa den snart!

      Radera
  3. Åh jag har exakt den där Harley figuren! Så fin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så glad över att jag fick Harley, har velat ha henne hur länge som helst! :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...