onsdag 24 maj 2017

Bakom din rygg - Sofie Sarenbrant

Titel: Bakom din rygg 
Författare:
Sofie Sarenbrant
Språk:
Svenska
Serie:
Antal sidor:
395
Utgiven:
Maj 2017











Beskrivning från Adlibris:
Du avslöjar alla hemligheter för en person som står bakom din rygg med en vass sax i handen. Någon du inte känner, men som vet mer om dig än din egen partner. Någon som du inte behöver se i ögonen. En som inte har tystnadsplikt. Välj inte fel frisör. Ingenting är sig likt på Stefanos populära frisersalong efter att Angelica börjar jobba där. Jenny, som länge har trånat efter Stefano, märker hur han nu blint lyder Angelicas minsta vink. Kort därefter börjar kunder med koppling till salongen att hittas mördade. Anklagelserna kastas fram och tillbaka mellan de tre frisörerna, men sanningen avslöjas inte förrän det är alldeles för sent. Bakom din rygg är ett psykologiskt triangeldrama som utspelar sig på fashionabla Östermalm i Stockholm. Här frodas välstånd, men också falskhet och rivalitet. Och somliga har mer anledning än andra att röja folk ur vägen ...

Kommentarer:
Jag läste Tiggaren förra året som var min första bok av Sofie Sarenbrant och eftersom jag gillade den så jag blev givetvis väldigt nyfiken på att läsa hennes nya bok Bakom din rygg och den visade sig vara väldigt bra!

Bakom din är rygg första boken i en ny serie så vi får träffa helt nya karaktärer än tidigare och dessutom utspelar sig det i frisörmiljö och det var något som jag tyckte väldigt mycket om.

Vi får lära känna Jenny, Angelina och Stefano väldigt ingående eftersom boken är skriven ur alla deras perspektiv.
Det gjorde även att jag blev en aning fursterad på dem ibland men samtidigt tyckte jag om dem och eftersom man fick veta precis hur de tyckte och kände i vissa situationer så gjorde det att jag fick en större förståelse för deras handlingar. Alltså kändes karaktärerna väldigt äkta helt enkelt och det tyckte jag mycket om.

Angelina var nog ändå den jag tyckte mest om att läsa om eftersom hon var en sådan komplex karaktär och man visste aldrig riktigt vem hon var och det var så intressant och spännande.
Dessutom gillade att musiken spelade en roll i några av karaktärernas liv och eftersom jag själv älskar musik så var det en detalj som jag uppskattade mycket!

Bakom din rygg var otroligt fängslande från första stund och de korta kapitlen gjorde att sidorna bara flög förbi!
Slutet var dessutom oerhört spännande och jag kan säga att jag verkligen längtar efter att få läsa nästa bok!

Betyg 8/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

2 kommentarer:

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...