torsdag 30 mars 2017

Två minirecensioner

Titel: Wires and Nerve, volume 1 
Författare:
Marissa Meyer
Språk:
Engelska
Serie:
Wires and Nerve #1
Antal sidor:
240
Utgiven:
Januari 2017







Beskrivning från Goodreads:
In her first graphic novel, bestselling author Marissa Meyer extends the world of the Lunar Chronicles with a brand-new, action-packed story about Iko, the android with a heart of (mechanized) gold. When rogue packs of wolf-hybrid soldiers threaten the tenuous peace alliance between Earth and Luna, Iko takes it upon herself to hunt down the soldiers' leader. She is soon working with a handsome royal guard who forces her to question everything she knows about love, loyalty, and her own humanity. With appearances by Cinder and the rest of the Rampion crew, this is a must-have for fans of the bestselling series.

Kommentarer:
Eftersom The Lunar Chronicles tillhör mina favoritserier så ville jag absolut läsa Wires and Nerve som är en graphic novel som utspelar efter sista boken Winter, och det var så roligt att få läsa lite mer om hela gänget igen och jag gillade framför allt att man fick följa Iko och lära känna henne lite mer också!

När det gäller tecknarstilen så hade jag lite svårt för den i början men sedan började jag tyckte om den mer och mer, och det var ganska häftigt att allt är i blått.

Handlingen vill jag inte gå in på eftersom det utspelar sig efter The Lunar Chronicles och jag vill inte råka spoila något men om du har läst klart The Lunar Chronicles och vill veta lite mer så kan jag definitivt rekommendera Wires and Nerve!

Betyg 8/10

Titel: Rat Queens vol 1; Sass and Sorcery
Författare:
Kurtis J. Wiebe
Språk:
Engelska
Serie:
Rat Queens #1
Antal sidor:
128
Utgiven:
Mars 2014








Beskrivning från Goodreads:
 Who are the Rat Queens? 

They're a pack of booze-guzzling, death-dealing battle maidens-for-hire and they're in the business of killing all the god's creatures for profit. Meet Hannah the Rockabilly Elven Mage, Violet the Hipster Dwarven Fighter, Dee the Atheist Human Cleric and Betty the Hippy Smidgen Thief. 

This modern spin on an old school genre is a violent, monster-killing epic that is like Buffy meets Tank Girl in a Lord of the Rings world on crack!

Kommentarer:
Jag har ju inte läst så många seriealbum men har varit väldigt nyfiken på Rat Queens och jag tyckte mycket om den första volymen!
Karaktärerna var så härliga att få läsa om! Hannah, Violet,  Dee och Betty var så unika, underhållande, intressanta  och minst sagt kick ass!
Handlingen var full av äventyr och jag hoppas att nästa del är minst lika bra som den första!

Betyg 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...