måndag 13 mars 2017

The Hero of Ages - Brandon Sanderson

Titel: The Hero of Ages 
Författare:
Brandon Sanderson
Språk:
Engelska
Serie:
Mistborn #3
Antal sidor:
748
Utgiven:
2008/2010














Beskrivning från Goodreads:
Tricked into releasing the evil spirit Ruin while attempting to close the Well of Ascension, new emperor Elend Venture and his wife, the assassin Vin, are now hard-pressed to save the world.This adventure brings the Mistborn epic fantasy trilogy to a dramatic and surprising climax as Sanderson's saga offers complex characters and a compelling plot, asking hard questions about loyalty, faith and responsibility.

Kommentarer:
Det är ingen nyhet att jag har älskat de första två böckerna i mistborn trilogin (och även alla andra böcker av Brandon Sanderson) och mina förväntningar på The Hero of Ages som är den avslutade delen i trilogin var minst sagt väldigt stora och jag blev inte besviken!

Vin är en av mina absoluta favoritkaraktärer och hennes utveckling från första till sista boken är som natt och dag, och det har varit så roligt att få följa med på hennes resa!
Elend har även utvecklats han med, och även om han inte riktigt är en favorit så tyckte jag mer om honom och jag gillade även Vin och hans relation mycket mer.

Handlingen är det väldigt svårt att skriva om eftersom det är den tredje boken, men precis som det andra böckerna i serien så var handlingen lite lugn i början för att sedan vara otroligt spännande och actionfylld mot slutet.

Slutet blev jag väldigt förvånad över, och det var så mycket känslor kring det… men jag är ändå så nöjd med det på något sätt, och det här är en serie som verkligen tillhör mina favoriter!

Citat:
“There has to be a balance, Vin," Elend said. "Somehow, we'll find it. The balance between whom we wish to be and whom we need to be." He sighed. "But for now," he said, nodding to the side, "we simply have to be satisfied with who we are.”

Betyg 10/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...