onsdag 28 december 2016

Library of Souls - Ransom Riggs

Titel: Library of Souls  
Författare: 
Ransom Riggs 
Språk: 
Engelska 
Serie: 
Miss Peregrine´s Peculiar Children 
Antal sidor: 
464 
Utgiven: 
September 2015 








Beskrivning från Goodreads:A boy with extraordinary powers. An army of deadly monsters. An epic battle for the future of peculiardom.

The adventure that began with Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children and continued in Hollow City comes to a thrilling conclusion with Library of Souls. As the story opens, sixteen-year-old Jacob discovers a powerful new ability, and soon he’s diving through history to rescue his peculiar companions from a heavily guarded fortress. Accompanying Jacob on his journey are Emma Bloom, a girl with fire at her fingertips, and Addison MacHenry, a dog with a nose for sniffing out lost children.

They’ll travel from modern-day London to the labyrinthine alleys of Devil’s Acre, the most wretched slum in all of Victorian England. It’s a place where the fate of peculiar children everywhere will be decided once and for all. Like its predecessors, Library of Souls blends thrilling fantasy with never-before-published vintage photography to create a one-of-a-kind reading experience.

Kommentarer: Efter att ha läst ut Hollow City som slutade så spännande så dröjde det inte särskilt länge innan jag plockade upp Library of Souls och jag tyckte mycket om den!

Handlingen var verkligen spännande och det var action sida efter sida och med alla fotografierna och det fina språket kunde det inte bli annat än fängslande!
Det har varit så härligt att få följa alla karaktärerna på deras äventyr och jag gillar dem allihopa! Jacob har utvecklas en del från första boken och jag gillade även hans och Emmas relation, de passade så bra tillsammans. Sedan har vi hunden Addison som var väldigt rolig och underhållande.

Jag tycker att Library of Souls var en väldigt bra avslutning på serien och slutet fick mig att känna mig både glad och nöjd.

Betyg 8/10

2 kommentarer:

  1. Visst var slutet bra?! Och jag tyckte nog att Library of Souls var den mest spännande utav dem. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, slutet var hur bra som helst! Det är inte ofta som jag känner mig så nöjd med ett slut faktiskt :) Jag är så glad att jag gav den här serien en chans för jag ville verkligen inte läsa dem för jag trodde att de skulle vara läskiga :P

      Radera

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...