onsdag 9 november 2016

Två minirecensioner

 Titel: Alpha
Författare:
Rachel Vincent
Språk:
Engelska
Serie:
Shifters #6
Antal sidor:
472
Utgiven:
Oktober 2010







Beskrivning från Goodreads:
The unscrupulous new Council chair has charged Jace, Marc and me with trespassing, kidnapping, murder and treason. Yeah, we've been busy. But now it's time to take justice into our own hands. We must avenge my brother's death and carve out the rot at the heart of the Council. 
It's not going to be easy, and loss seems unavoidable, but I have promised to protect my Pride, no matter what. With a target on my back and Marc at my side, I'm heading for a final showdown that canthat willchange everything forever. A showdown I'm not sure I'm ready for. 

But life never waits until you're ready.

Kommentarer:
Vilken avslutning på en helt fantastiskt bra serie! Alpha är nog min favoritbok i hela serien eftersom man lär känna alla karaktärerna så bra efter varje bok, och alla karaktärerna är ju helt underbara! Handlingen var också otroligt spännande och jag visste inte riktigt hur allt skulle sluta.
Det är lite tråkigt att serien är slut nu, men jag ser redan fram emot att få läsa om alla böckerna och det kanske inte dröjer så länge…

Betyg 9,5/10


 Titel: En man som heter Ove
Författare:
Fredrick Backman
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
351
Utgiven:
Augusti 2012








Beskrivning från Goodreads:
Ove är 59. Han kör Saab. Folk kallar honom "bitter" och "grannarnas skräck". Men Ove är fan inte bitter, grymtar han. Han går väl bara inte runt och flinar jämt!

Varje morgon tar Ove sin inspektionsrunda i kvarteret. Flyttar cyklar och kontrollerar källsorteringstunnorna. Trots att det är flera år sedan han avsattes som ordförande på bostadsrättsföreningens årsstämma. Eller "den där statskuppen", som Ove själv bara minns den

Kommentarer:
Varför har det tagit mig sådan lång tid att läsa något av Fredrick Backman? Jag trodde att hans böcker inte skulle vara något för mig då jag sällan läser böcker av svenska författare men En man som heter Ove var riktigt bra, den fick både att skratta och känna alla möjliga känslor och jag kommer definitivt att vilja läsa mer av Backman i framtiden!

Betyg 8/10

2 kommentarer:

  1. Backman är underbar! Älskar alla hans böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser verkligen fram emot att läsa mera av honom! :)

      Radera

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...