måndag 14 november 2016

Blue Lily, Lily Blue - Maggie Stiefvater

Titel: Blue Lily, Lily Blue 
Författare:
Maggie Stiefvater
Språk:
Engelska
Serie:
The Raven Cycle
Antal sidor:
389
Utgiven:
Oktober 2014













Beskrivning från Goodreads:
Blue Sargent has found things. For the first time in her life, she has friends she can trust, a group to which she can belong. The Raven Boys have taken her in as one of their own. Their problems have become hers, and her problems have become theirs. The trick with found things, though, is how easily they can be lost.

Kommentarer:
Blue Lily Lily Blue är den tredje boken i The Raven Cycle och den här serien är verkligen helt magisk! Jag valde att blanda med att lyssna på ljudboken och läsa, och jag kan definitivt rekommendera ljudböckerna till hela serien för dem är väldigt bra.

Karaktärerna är bara så fantastiska och jag gillar dem allihopa, även om mina favoriter forfarande är Gansey och Ronan, och sedan tyckte jag  mera om Adam än vad jag gjorde i The Dream Thieves. 
 Jag gillar även vänskapen mellan alla karaktärerna, det är så fint.

Handlingen tyckte jag var lite långsam i början men mot slutet blev det väldigt spännande, och vissa stunder var nästan lite kusliga, och nu ser verkligen fram emot att läsa den sista boken, The Raven King för nu vill jag verkligen veta hur allt slutar för Blue och alla de andra!

Betyg 8/10

4 kommentarer:

  1. Gansey & Ronan är mina favoriter med! :)

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen fram emot att läsa den här! Författaren heter ju inte Magic Stiefvater för inte! :)

    SvaraRadera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...