lördag 29 oktober 2016

En liten utlottning!

Hej alla fina! Som jag skrev i ett inlägg här så tänkte jag ha en liten utlottning eftersom min blogg fyllde ett år för några veckor sedan. 
Min mamma håller på och syr och jag har visat upp några av hennes saker tidigare, bland annat här och nu har hon sytt en väldigt fin bokväska som jag gärna fick lotta ut. 
Tyget är väldigt stadigt och bra så det går utmärkt att ha många böcker i den! 



Och om man nu har en bra väska att ha böcker i så passar det ju bra om man får några böcker också, och därför tänkte jag även lotta ut ett presentkort från Adlibris på 150 kr. 

Det enda du behöver göra är att kommentera, lämna din mailadress och berätta om en författare som du har upptäckt i år och gillat väldigt mycket. 

Detta gäller bara inom Sverige, och måndagen den 7/11 drar jag en vinnare!

Hoppas du vill vara med! 


Glömde tillägga att om du skriver ett eget inlägg om utlottningen och länkar inlägget så får du 2 lotter istället för 1 :) 



37 kommentarer:

  1. Jag vill gärna vara med, väskan är jättefin!
    Du får två tips, har svårt att begränsa mig :) Nevada Barr skriver deckare som utspelar sig i olika amerikanska nationalparker och jag gillar den lite osociala medelålders huvudpersonen Anna Pigeon jättemycket. Årets bästa bok hittills är av ett annat fynd: MR Carey som skrivit Flickan med gåvorna. Min mejl är heeleena@gmail.com
    Håller tummarna nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill vara med! :) Tack för tipsen, jag läste Flickan med gåvorna på engelska förra året och älskade den!

      Radera
  2. Åh herregud den väskan! Kärlek! En författare jag läste redan i januari, men vars bok fortfarande är en av de bästa jag läst i år, är Clare Mackintosh. Boken Jag lät dig gå var superspännande och bra! :)
    Min mail är: vargnattsbokhylla@hotmail.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den underbar? :) Hon lovade att göra en till mig också för jag blev så kär i den, hehe :) Tack för tipset!

      Radera
  3. Gud vilken fin väska!
    En författare som jag hittade i år och som jag verkligen gillar är Erin Watts. Skriver NA böcker och jag slukade hennes serie på 2 dagar. Var så sjukt bra.

    Lycka till i tävlingen
    min email: Madeleine.Knutsson@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill vara med, och tack för tipset! :)

      Radera
  4. Åh vilken fin väska! Är gärna med i tävlingen! En författare som jag upptäckt i år är Mhari McFarlane, hon skriver chic-lit och hennes böcker är väldigt roliga. De är som den perfekta romantiska komedin i bokformat typ :)

    Mail: ewelinasbokblogg@outlook.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill vara med! :) En lott till dig, och tack för tipset :)

      Radera
  5. Åhhh, vilken fin väska!!! Jag vill vara med och tävla!

    För mig blev Anna Ahlund och hennes bok "Du, bara" en väldigt positiv överraskning. Kommer definitivt att läsa mer av henne i framtiden :D

    boktycke[at]gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill vara med! :) En lott till dig :)
      Åh, den boken har jag hört så mycket gott om, kanske får ta och läsa den :)

      Radera
  6. Men vilken fin påse, den hade jag gärna vunnit! En författare som jag har upptäckt är självklart; Jessica Park. Blivit helt förälskad i hennes flat-out serie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill vara med! En lott till dig, och tack för tipset :)

      Radera
  7. Oj, min mail är; bokparadiset@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag har läst en hel del för mig nya författare i år. Roy Jacobsen är en av dem som jag absolut kommer att läsa mer av. Jag tyckte mycket om De osynliga. Har gjort ett inlägg om din utlottning http://kerstinsbokblandning.blogspot.se/2016/10/ar-med-o-tavlar-hos-en-blogg-for.html.
    Min mejl är keb5911@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du vill vara med, och två lotter till dig :) Tack så mycket för tipset!

      Radera
  9. Åh, väskan är så snygg! Självklart vill jag vara med och tävla. :) Jag tror att den författare som gjort starkast intryck på mig i år är Derek Landy. Helt klart en ny favorit. :)
    min mail: nordinandersson.petra[at]gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill vara med! :) Jag blir bara mer och mer nyfiken på hans böcker så jag tror nog att jag måste ta och läsa någon av dem snart ;)

      Radera
  10. Sååå himla fin!!! :) Jag vill självklart vara med i utlottningen! Mailar dig min emailadress och hoppas att det är okej.
    Nya författare för i år som jag gillar mycket är Sarah J.Maas (lite för att smöra men ändå helt sant) och Ben Aaronovitch. Och några till skulle jag tro, som jag inte kommer på nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill vara med! :) Självklart går det bra att maila adressen istället :) Hehe det var ju ett underbart bra val ;D Ben Aaronovitch har jag inte läst något av men får ta och kolla upp hans böcker :)

      Radera
  11. Ååh va fin väska! Hälsa! Finns så många författare å välja mellan som jag hittat i år. Tror jag måste välja Jojo Moyes dock, kommer definitivt läsa allt jag hittar av henne. Jenny.tibell@gmail.com ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill vara med! :) Och jag håller verkligen med om Jojo Moyes, vill verkligen läsa alla hennes böcker nu :) <3

      Radera
  12. Men hur fin var inte väskan!! Superfin! :) Jag vill väldigt gärna vara med i utlottningen.
    Jag får nog säga att Isabel Allende och hennes bok Andarnas hus var en väldigt rolig upptäckt för i år :) Ser fram emot att läsa mer av henne.
    Mail: lionslibraryblog@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du vill vara med! :) En lott till dig och tack så mycket för tipset :)

      Radera
  13. Åhh skulle gärna vilja vinna den fina påsen! :) men gud så svårt att bara välja 1 författare, men en som jag upptäckt är: Catherine Doyle som skrivit en trilogi, första delen heter "vendetta" . Den är riktigt bra.
    Min mail: Sirichoko11@gmail.com
    Jag har också gjort ett inlägg på bloggen om denna tävling!
    länk: https://sizzensblogg.wordpress.com/2016/11/01/tavling-hos-jamie/
    / Siri

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du vill vara med! :) Två lotter till dig, och ännu en författare som jag måste ta och kolla upp, tack för tipset :)

      Radera
  14. Vilken härlig väska! Är gärna med i utlottningen!:)
    Författaren jag vill tipsa om är Lupina Ojala med hennes bok Tårpilens år.
    elin.helmersson@live.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill vara med! :) En lott till dig, och tack för tipset!

      Radera
  15. Är gärna med i utlottningen av den fina väskan!:)
    Många kanske redan läst hans böcker men för mig var han helt ny - så den jag vill tipsa om är Khaled Hosseini. Älskade Tusen strålande solar jag läst av honom detta året och hoppas att hans övriga böcker blir till hårda paket under granen till mig i år!
    adelesiljemark@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du vill vara med! :) En lott till dig, och tack för tipset! Jag har läst en bok av honom, och har tänkt läsa mer av honom väldigt länge men har inte blivit av än...

      Radera
  16. Helena i Uppsala
    Yakobians Hus av Alaa al Aswany. Jag läste den i somras i Mellanöstern när jag var på arkeologisk utgrävning. Jag hade svårt att lägga den ifrån mig men tröttheten tog över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du vill vara med! En lott till dig, och tack för tipset! Du går gärna lämna din mailadress eller maila den till mig på bokugglor91@gmail.com att jag kan kontakta dig om du vinner :)

      Radera
  17. Jag är jättegärna med i din utlottning! Författaren jag upptäckt i år är ny för mig men "gammal" för de flesta. Det är Sarah J Maas. Den kvinnan knows how to write a book!

    Min mejl: e.backeby@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill vara med! En lott till dig, och jag kan bara hålla med om Sarah J. Maas då hon är en av mina absoluta favoritförfattare! :)

      Radera
  18. Hej! Vill gärna vara med i utlottningen förstås! Jag har läst många bra författare i år som har gett mersmak. Har precis läst en bok av Colm Tóibín som var ny för mig och som jag blev nyfiken på. En annan författare jag upptäckt i år var Ursula Poznanski och jag tror att jag betat av alla hennes böcker som finns på svenska. Mig når du på sara.m.martelius@gmail.com Hälsar Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att du vill vara med med! En lott till dig, och tack för tipsen, Ursula Poznanski har jag varit lite nyfiken på, kanske borde ta och läsa någon av hennes böcker snart :)

      Radera
  19. Vilken fin väska och väldigt passande till oss bokälskare! Jag skulle väldigt gärna vilja vara med och hoppas att det är okej även om jag nyligen upptäckte din blogg:) En ny författare som jag upptäckte i år var Sarah J Maas. Satt och läste hennes böcker dag som natt eftersom det ständigt förekom nya händelser(favoriten är Empire of storms)
    Email: fatlinda_g@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart går det bra, roligt att du vill vara med :) Jag kan bara hålla med om Sarah J. Maas då hon är en av mina absoluta favoritförfattare, roligt att du gillar hennes böcker :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...