tisdag 19 juli 2016

A Court of Mist and Fury - Sarah J. Maas

Titel: A Court of Mist and Fury 
Författare:
Sarah J. Maas
Språk:
Engelska
Serie:
A Court of Thornes and Roses #2
Antal sidor:
640
Utgiven:
Maj 2016

















Beskrivning från Goodreads:
Feyre survived Amarantha's clutches to return to the Spring Court—but at a steep cost. Though she now has the powers of the High Fae, her heart remains human, and it can't forget the terrible deeds she performed to save Tamlin's people.

Nor has Feyre forgotten her bargain with Rhysand, High Lord of the feared Night Court. As Feyre navigates its dark web of politics, passion, and dazzling power, a greater evil looms—and she might be key to stopping it. But only if she can harness her harrowing gifts, heal her fractured soul, and decide how she wishes to shape her future—and the future of a world cleaved in two.

Kommentarer:
Det är ingen nyhet att Sarah J. Maas är en av mina absoluta favorit författare och att alla böcker av henne är helt fantastiska, och A Court of Mist and Fury var  ingen undantag, utan den var helt otrolig, och snäppet bättre än A Court of Thornes and Roses!
Precis som alla böcker av Maas så var den otroligt beroendeframkallande och gick inte att sluta läsa, och jag älskar det!

A Court of Thornes and Roses
var en tolkning av skönheten och odjuret, och A Court of Mist and Fury är en tolkning av den grekiska mytologin om Hades och Persephone, som jag inte vet så mycket om egentligen så jag kan inte ha någon åksikt om hur bra tolkning var, men jag tyckte verkligen att handlingen var riktigt bra iallafall!

Jag tycker att Feyre har utvecklats och jag gillade henne mycket mer än i den första boken faktiskt, och det gäller även Rhysand som jag fick en helt annan syn på…
När det gäller romanens så hade jag en ganska bestämd åsikt i ACOTAR och jag trodde inte att jag skulle ändra mig i första taget, men självklart lyckades Maas få mig att ändra min åsikt…
Men jag tyckte att paret passade hur bra som helst tillsammans, och nu hoppas jag att det är dem som gäller!

A Court of Mist and Fury var helt fantastiskt  bra, och jag älskade precis  allt med den, världen med alla de olika årstiderna, karaktärerna, skrivsättet, romanens (som är väldigt intimt förresten, så det är ingen bok som jag rekommenderar till yngre läsare), och att jag nu behöver vänta ett helt år tills den tredje boken släpps känns väldigt jobbigt…


Citat:
“He thinks he'll be remembered as the villain in the story. But I forgot to tell him that the villain is usually the person who locks up the maiden and throws away the key. He was the one who let me out.”

Betyg 10/10

2 kommentarer:

  1. Jättebra recension. Håller med om allt, och längtar så jag dör efter tredje boken. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! <3 Ja, hur ska vi överleva tills den tredje boken kommer?! :O

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...