torsdag 9 juni 2016

Vårens favoriter!


Nu är dags att visa upp vårens favoriter (alltså de bästa böckerna som jag läsa under mars, april och maj månad), om ni vill kan ni läsa om vinterns favoriter här. 
 Som vanligt var det väldigt svårt, och jag kunde inte bara välja ut 5 böcker, utan det blev 7 stycken istället för alla stack ut lite extra. 

Från mars


Murder of Crows - Anne Bishop



Ignite me - Tahereh Mafi 


Från april


Illuminae - Amie Kaufman & Jay Kristoff


The False Prince - Jennifer A. Nielsen 


The Kiss of Deception - Mary E. Pearson 


Från maj

Maj månad bjöd på två att det bästa böckerna som jag har läst i år! 


The Way of Kings - Brandon Sanderson 
(även om jag läste del 1 i november så räknar jag hela boken nu) 


A Court of Mist and Fury - Sarah J. Maas 

Våren bjöd verkligen på riktigt bra läsning, och jag hoppas sommarens blir minst lika bra :) 

Vilka böcker var de bästa som du läste under våren? 


2 kommentarer:

  1. Härligt inlägg. :) Jag kan nog inte eller hålla mig till 5 st, men vårens bästa böcker för mig är; Mars: The Skylighter av Becky Wallace, Lady Midnight av Cassandra Clare & Wink Poppy Midnight av April Genevieve Tucholke.
    April: The Winner's Kiss av Marie Rutkoski, Murder of Crows av Anne Bishop & Desolation av Derek Landy.
    Maj: ACOMAF av Sarah J. Maas & The Raven King av Maggie Stiefvater. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack :) Ja visst är svårt att bara välja 5 stycken? Och självklart när jag hade gjort listan kom jag på att jag hade glömt både Ur askan av Leigh Bardugo och femte HP boken, så de skulle egentligen också vara med :P
      Vilken härlig lista du hade! Jag gillar speciellt Murder of Crows och ACOMAF :D <3 De andra böckerna verkar också riktigt bra, flera som jag måste fortsätta eller påbörja serierna på :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...