tisdag 14 juni 2016

Amulett Stenväktaren & Stenväktarens förbannelse - Kazu Kibuishi

Titel: Amulett: Stenväktaren 
Författare:
Kazu Kibushi
Språk:
Svenska
Serie:
Amulet #1
Antal sidor:
187











Beskrivning från Adlibris:
Tolvåriga Emily flyttar med sin mamma och yngre bror Nevin till ett gammalt hus familjen ärvt. De upptäcker snart att huset ruvar på hemligheter ... När ett monster drar in deras mamma genom en dörr i källaren följer syskonen efter för att rädda henne - och hamnar i en underjordisk värld, befolkad av demoner, robotar och talande djur.

Kommentarer:
Amulett stenväktaren 1 blev det första seriealbumet som jag läste och jag tyckte verkligen om den då handlingen var väldigt intressant och spännande nästan från första sidan, men framförallt så älskade jag verkligen tecknarstilen! Det var flera gånger som jag stannade upp och beundrade de vackra illustrationerna.
Karaktärerna hinner man inte lära känna så mycket eftersom det är den första volymen, men jag ser fram emot att få lära känna dem bättre, och det ska bli roligt att se vad som kommer hända i resten av serien.


Betyg 7/10 

Titel: Stenväktarens förbannelse 
Författare:
Kazu Kibuishi
Språk:
Svenska
Serie:
Amulett #2
Antal sidor:
220











Beskrivning från Adlibris:
Äventyret fortsätter i andra delen, Stenväktarens förbannelse.
Emily och Navin fortsätter att leta efter ett botemedel till sin mamma. De upptäcker allt mer om den främmande värld de har hamnat i. På vägen får de nya vänner och fiender ...

Kommentarer:
Stenväktarens förbannelse var ännu bättre än den första volymen av Amulett.
Det är en spännande serie som är både är underhållande och fängslande och det är så roligt att få följa med Emily och Navin och alla de andra karaktärerna på deras äventyr!
När det gäller de andra karaktärerna så gillade jag verkligen den rosa kaninen Miskit som var hur gullig som helst, och vi fick även träffa en ny karaktär som hette Leon Rödskägg som var riktigt intressant! 
Jag ser fram emot att läsa fortsättningen på serien, och jag är glad över att jag har volym tre och fyra hemma så att jag kan läsa dem snart.

Betyg 7/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...