torsdag 14 april 2016

Ignite Me - Tahereh Mafi

Titel: Ignite me
Författare:
Tahereh Mafi
Språk:
Engelska
Serie:
Shatter me #3
Antal sidor:
409
Utgiven:
Februari 2014
















Beskrivning från Goodreads:
With Omega Point destroyed, Juliette doesn’t know if the rebels, her friends, or even Adam are alive. But that won’t keep her from trying to take down The Reestablishment once and for all. Now she must rely on Warner, the handsome commander of Sector 45. The one person she never thought she could trust. The same person who saved her life. He promises to help Juliette master her powers and save their dying world . . . but that’s not all he wants with her.

Kommentarer:
Ignite me är den sista och avslutande delen i shatter me triologin och jag är lite ledsen över att den här serien är slut, men samtidigt så var Ignite me min favorit i serien!

Eftersom det är den avslutande delen i serien vill jag inte råka avslöja något i handlingen men jag kan säga att Ignite me var både spännande och väldigt beroendeframkallande eftersom den inte gick inte att sluta läsa fram till sista sidan.

Jag har aldrig gillat Adam särskilt mycket men i Ignite me så blev jag väldigt irriterad på honom, han var verkligen jobbig!
Däremot tyckte jag ännu mer om Kenji än tidigare (även om jag gillade honom väldigt mycket i Unravel me) och jag gillade hur hans och Juliettes vänskap utvecklades ännu mer.
Warner är min absoluta favorit i den här serien, jag skulle gärna vilja att serien hade en epilog bara för att jag vill läsa mer om honom!

Ignite me var en riktigt bra avslutning på en bra serie som har blivit en av mina favoritserier nu, och jag verkligen rekommendera hela serien om du inte har läst än!

Citat:
“Hey, um, I'm sorry to bother you, but I'm looking for a friend of mine," he says. "Have you seen her? She's a tiny little thing, cries a lot, spends too much time with her feelings-"
"Shut up, Kenji!"
"Oh wait!" he says. "It is you.” 

Betyg 9/10


2 kommentarer:

  1. Åh, det här är ju en fantastisk bok. Fast jag hade också velat ha en epilog..om Warner.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var så bra! :) Hehe ja eller hur, hade gärna läst mer om Warner :)

      Radera

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...