tisdag 15 mars 2016

Winter - Marissa Meyer

Titel: Winter 
Författare:
Marissa Meyer
Språk:
Engelska
Serie:
The Lunar Chronicles #4
Antal sidor:
824
Utgiven:
November 2015
Förlag:
Puffin














Beskrivning från Goodreads:
Princess Winter is admired by the Lunar people for her grace and kindness, and despite the scars that mar her face, her beauty is said to be even more breathtaking than that of her stepmother, Queen Levana.
Winter despises her stepmother, and knows Levana won’t approve of her feelings for her childhood friend—the handsome palace guard, Jacin. But Winter isn’t as weak as Levana believes her to be and she’s been undermining her stepmother’s wishes for years. Together with the cyborg mechanic, Cinder, and her allies, Winter might even have the power to launch a revolution and win a war that’s been raging for far too long.


Can Cinder, Scarlet, Cress, and Winter defeat Levana and find their happily ever afters?

Kommentarer:
Winter är den sista boken i The Lunar Chronicles och jag älskade alla 824 sidor, och jag hade gärna haft lite fler sidor faktiskt eftersom det inte kändes som att boken är så lång som den är.
I Cress fick vi träffa prinsessan Winter litegrann men då tyckte jag mest att hon var konstig, men i Winter fick vi lära känna henne bättre och även om hon var ganska  unik så att säga så tyckte jag om henne, för hon var väldigt omtänksam och snäll. Vi får även lära känna Jacin lite bättre som också var med i Cress men då visste man inte särskilt mycket om honom.

Eftersom det här är den sista boken i serien kan jag inte berätta särskilt mycket om handlingen för jag vill inte råka avslöja för mycket men jag kan säga att Winter var full av spänning, vänskap, kärlek, äventyr och det var flera gånger som jag satt på nålar för att det var så spännande och jag ville inte att något dåligt skulle hända med mina favoritkaraktärer…
Winter innehåller såklart även inslag av sagan snövit som var lika bra som i alla de andra böckerna.

Jag älskar egentligen alla karaktärerna i den här serien på olika sätt, för under alla dessa fyra böckerna får vi lära känna alla så bra.
Cress och Thorne är ändå några av mina absoluta favoriter, de är så perfekta varandra!
Jag vet däremot inte vilken av böckerna som är min favorit då jag har älskat allihopa men jag tror faktiskt att det är Winter, iallafall i nuläget.

Den här serien är en av mina favoritserier och det är tråkigt att serien är slut men jag tycker att Winter var en riktigt bra avslutning på serien, och jag har kvar Stars Above att läsa som innehåller en liten epilog till Winter, så den ser jag fram emot att läsa.
Sedan kan man alltid läsa om serien, och det vet jag att jag kommer göra.

Citat:
“I need him as much as he needs me. But that doesn't make it love. Winter lowered her lashes "Actually dear friend, I suspect that is precisely what makes it love.”

Betyg 10/10 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...