måndag 8 februari 2016

Wolf by Wolf - Ryan Graudin



Titel: Wolf by Wolf  
Författare: Ryan Graudin
Språk:
Engelska
Serie:
Wolf by Wolf #1
Antal sidor:
388
Utgiven:
Oktober 2015
Förlag:
Little Brown Books for Young Readers 












Beskrivning från Goodreads:

The year is 1956, and the Axis powers of the Third Reich and Imperial Japan rule the world. To commemorate their Great Victory over Britain and Russia, Hitler and Emperor Hirohito host the Axis Tour: an annual motorcycle race across their conjoined continents. The victor is awarded an audience with the highly reclusive Adolf Hitler at the Victor's ball.
Yael, who escaped from a death camp, has one goal: Win the race and kill Hitler. A survivor of painful human experimentation, Yael has the power to skinshift and must complete her mission by impersonating last year's only female victor, Adele Wolfe. This deception becomes more difficult when Felix, Adele twin's brother, and Luka, her former love interest, enter the race and watch Yael's every move. But as Yael begins to get closer to the other competitors, can she bring herself to be as ruthless as she needs to be to avoid discovery and complete her mission?

Kommentarer:
Hur kan man inte bli intresserad av att läsa Wolf by Wolf efter beskrivningen? Jag blev iallafall väldigt nyfiken efter jag läste beskrivningen, och jag blev verkligen inte besviken då jag fastnade efter första sidorna och den blev bara mer intressant och spännande efter varje kapitel!
Jag gillade verkligen själva motorcykel racet, det var så häftigt, och Yael som är huvudpersonen var väldigt beslutsam och modig.
Eftersom Wolf by Wolf utspelar sig i en alternativ värld där Hitler vann andra världskriget fick man en liten bild av hur det kunde ha sett om det hade blivit så, vilket inte var något trevligt alls. Jag kände mig väldigt tacksam över att det inte blev så i verkligheten.

Nu blev det en ganska kort recension men ibland är det svårt att berätta om en bok utan att avslöja för mycket...
Jag tyckte att Wolf by Wolf var riktigt bra och jag ser fram emot att få läsa fortsättningen som kommer ut i höst.
Rekommenderas varmt till alla!

Betyg 9/10 

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det tycker jag du ska göra! :) Den var verkligen bra!

      Radera
  2. Gillade den också! Har du läst fortsättningen än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var den bra? Ja, jag läste nyligen Blood for Blood och den var väldigt bra, även om slutet krossade mitt hjärta lite men jag kan verkligen rekommendera den :)

      Radera

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...