lördag 28 november 2015

Dina Favoriter Tagg

Jag blev taggad av Petra att göra en tagg där man berättar lite av sina favoriter, så här är dem!

Favoritförfattare
1. Sarah J. Maas
2. Lucy Dillon
3. Rick Riordan
4. Brandon Sanderson
5. Marissa Meyer

Favoritgodis
1.
Marabou apelsinkrokant, Schweizernöt eller med saltlakrits
2.
Reeses
3.
M&Ms
4.
Allt som är surt, speciellt bubblizz
5.
Ben&Jerry halfbaked (vet att det inte är godis, men den är god!)

Favoritdricka
1. Kaffe
2. Julmust
3. Coca cola zero
4. Te
5. Smaksatt kolsyrat vatten

Favoritkaraktärer (både onda och goda)
1. Celaena Sardothien (Throne of Glass)
2. Cinder (The Lunar Chronicles )
3. Vin (Sista Riket)
4. Bast (Röda Pyramiden)
5. Melanie (The Girl With All The Gifts)


Favorit TV-serie
1. The Big Bang Theory.
2. Vänner
3. Downton Abby
4. Buffy the Vampire Slayer
5. Bron

Samlar på
1. Böcker
2. Bokmärken 
3. Muggar

Favoritresemål

1. Norrland 
2. USA 
3. Amsterdam 
4. Cypern 
5. Säger Norrland igen 

Drömresemål
1. Hawai 
2. London
3. Paris 
4. Japan
5. Island

Göra på en lördagkväll
1. Umgås med min man 
2. Filmkväll med vänner 
3. Läsa 
4. Spela dataspel 
5.  Gå på bio 

Favoritklädesplagg
1. Klänning och strumpbyxor 
2. Mjukisbyxor 
3. Koftor 
4. Tofflor 
5. Pyjamas 

Favoritmat
1. Vegetarisk sushi 
2. Pitepalt 
3. Kycklinggryta 
4. Kebabsallad 
5. Våfflor 


Vart läser du helst
1. I soffan
2. I sängen 
3. I bilen 
4.  På en solstol 
5. I badkaret 


5 olater
1. Biter på naglarna 
2. Är på dåligt humör när jag är hungrig 
3.  Köper fler böcker fast jag har flera olästa 
4. Dricker för mycket kaffe 
5. Otålig, speciellt när det gäller teknik 


5 saker du är bra på 
1. Baka kladdkaka 
2. Köra snöskoter 
3. Pyssla
4. Läsa 
5. Bädda sängen 


Favoritbloggar
Jag vet att flera av er redan blivit taggade, men skriver ner några av mina favoriter ändå, sedan får vem som helst gärna göra den här!

1. Petra
2. Emma
3. Bokparadis
4. Zelly
5. Veronica 

8 kommentarer:

  1. Du listade flera av mina favoriter där också ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, tack. <3 Och vad kul att du ville göra den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) <3 Det var en rolig tagg, och kul att få veta lite mer om alla andra :)

      Radera
  3. Vad roligt att jag är en av dina favoriter, du är en av mina med! Och vad coolt att du kan köra snöskoter! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt att höra :) Snöskoter är riktigt kul att köra! Och inte särskilt svårt ;)

      Radera
  4. Åh tack snälla <3. Denna ska jag verkligen göra, tack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) <3 Vad roligt att du vill göra den! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...